Nejproblematičtější auta pro automechaniky

13. dubna 2015, 20:02

Vysoká míra poruchovosti moderních vozů není něco, z čeho by si mechanik dělal těžkou hlavu. Nicméně existují auta, která pokud se objeví v autodílně, zaměstnanci by si nejraději vzali dvoutýdenní dovolenou. Které auto dělá největší problémy dokonce i při teoreticky jednoduchých opravách?

Auta problematická na opravy
Moderní auta jsou technologicky složitá, skládají se ze stále většího počtu dílů, přičemž velikost prostoru pod kapotou se nezvětšuje. Konstruktéři tráví dlouhé hodiny kombinováním, kam by se daly jednotlivé díly umístit. Bohužel se někdy stává, že jejich řešení je nakonec velmi nešťastné nejen pro uživatele osobních automobilů, ale především pro mechaniky, kteří je musí opravovat.

Dle našich poznatků jsme vytvořili seznam modelů aut, které dělají mechanikům mnoho problémů a to i při běžných opravách. 

Alfa Romeo 166
Mechanici často naříkají nad vozy značky Alfa Romeo. Jsou častými hosty v servisech a jejich opravy bývají problematické. Například u Alfy 166 s motory V6 je velmi složitý přístup ke startéru a jeho demontáž. Mechanici si také stěžují na komplikace při výměně rozvodů u dieslových motoru JTD.

BMW 320d E90
Tento typ BMW má rozvodový řetěz. Je náchylný k opotřebení, což zřejmě konstruktéři nepředpokládali, když ho umístili na špatně přístupném místě. K výměně řetězu je nezbytně nutné vyjmout motor nebo převodovku. To je jen jeden z mnoha problémů s 320d, která má pod kapotou velmi málo místa.

Chrysler 300 M
Americká V6 pracující pod kapotou Chryslera zabírá velmi mnoho místa. Obzvlášť verze s větším motorem 3.5 l není přijímána v servisech s nadšením. Každý, i zdánlivě jednoduchý servisní úkon na tomto vozidle vyžaduje velkou zručnost nebo demontáž některých dílů.

Mercedes třídy A
První A klasa je skutečný premiant našeho výběru. Pravděpodobně neexistuje mechanik, který při opravě tohoto modelu nenarazí na problémy. Výměna rozvodů, vyjmutí alternátoru a dokonce výměna tlumičů jsou činnosti, které v případě A klasy zaberou spoustu času. Mechanici jsou často donuceni vyjmout motor nebo zakoupit si speciální nářadí, bez kterého by některé opravy byly téměř nemožné.

Opel Signum
Signum je jedna z komerčních proher Oplu. Auto se velmi málo prodávalo a bylo dosti poruchové. Paradoxně nejvíce problémů je spojeno s motorem CDTI, zkonstruovaném na základě dieslového motoru Isuzu, známého svou kvalitou. Konstruktéři žádné problémy s motorem nepředpokládali, a proto jeho demontáž, s ohledem na komplikovaný přístup, může být pro mechaniky skutečný problém.

Renault Laguna II
V případě Laguny II generace mechanici naříkají na zbytečně komplikovaný systém zavěšení. Obyčejná výměna tyček stabilizátoru v tomto případě může zabrat celé hodiny.

Volkswagen Sharan I
Sharan I generace, jakož i spřízněný Ford Galaxy jsou auta stejně populární, jako těžká pro opravy.  Konstrukce karoserie si vyžádala nové uložení dílů pod ( úzkou) kapotou. Mnoho servisních úkonů pak vyžaduje vyjmutí nebo spuštění motoru.

Volvo S40 
Kompaktní Volvo mechanici nemají rádi kvůli špatnému přístupu k některým dílům zavěšení. I taková výměna uložení stabilizátoru může trvat dlouhé hodiny. 

{uri:/ankietka/24}


 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!