Evropský zkušební polygon Bridgestone: Důležitá součást evropské strategie v oblasti výzkumu a vývoje

27. května 2015, 8:09

Bridgestone slavnostně otevřel svůj evropský zkušební polygon EUPG (European Proving Ground) v Aprilii, 30 km jižně od technické centra Bridgestone TCE (Technical Center Europe) nedaleko Říma, v červnu 2004. Tento areál s rozlohou 144 hektarů, jehož dominantou je čtyřkilometrová oválná dráha, umožňuje společnosti Bridgestone celoroční testování pneumatik v Evropě s využitím nejmodernějšího technického zázemí.

Na tomto zkušebním polygonu jsou testovány nové generace pneumatik pro osobní vozy, lehké užitkové vozy, nákladní vozidla, autobusy, zemědělská vozidla a motocykly. Polygon byl původně postaven v rámci rozsáhlého a stále aktuálního plánu investic společnosti Bridgestone Europe do výzkumu, výroby a marketingu. Je také jasným dokladem úsilí společnosti Bridgestone o rozšiřování svých podnikatelských aktivit v Evropě.

Precizní testy na všech druzích povrchu
EUPG patří mezi nejvyspělejší zkušební polygony v oboru výroby pneumatik a byl koncipován speciálně pro testování pneumatik. Při výstavbě zkušebních drah byly použity nejmodernější stroje a postupy. Velmi malé tolerance zaručují zcela rovné plochy, které umožňují extrémně precizní a detailní měření se subjektivním a objektivním hodnocením bez vlivu rušivého hluku. Různé specifické materiály a kombinace tvoří rozmanitou škálu povrchů, které reprezentují většinu silniční sítě v Evropě.

Velikost polygonu a dokonalý, neustále sledovaný stav asfaltu nabízí společnosti Bridgestone a jejím zákazníkům z řad výrobců vozidel bezpočet možností manévrů a testů v naprostém bezpečí a za kontrolovatelných podmínek.

Vysokorychlostní testy
„Hvězdou“ celého areálu je čtyřkilometrový ovál. Jeho součástí je severní rovinka s šířkou dráhy 15 metrů a čtyřmi jízdními pruhy a jižní rovinka, která je široká 35 metrů a má devět jízdních pruhů. Tato konfigurace umožňuje testovat velmi extrémní vyhýbací manévry, u vysokovýkonných vozů v rychlosti až 250 km/h.

Maximální sklon vozovky 37° v klopených zatáčkách umožňuje vysokorychlostní testy směrové stability, zejména při vývoji ultravysokovýkonných pneumatik. Testovací jezdci na této dráze zkoušejí chování pneumatik v různých situacích a z různých hledisek, jako jsou vysokorychlostní vyhýbací manévry, linearita, směrová stabilita při jízdě přímým směrem, slalom a reakce na uvolnění pedálu plynu. Na druhém konci spektra lze s kompletní řadou pneumatik Bridgestone a Firestone realizovat pomalejší testy linearity řízení a slalomu na širokých rovinkách.

Kompletní data
Uvnitř oválu je devítihektarová asfaltová plocha pro dynamické zkoušky akcelerace, brzdění a chování v zatáčkách s různými vozidly. V mnohých z těchto dynamických testů jsou ověřována data získávaná z počítačových modelů a simulací uskutečňovaných v TCE.

Jedinečnou předností EUPG je propojení oválu a čtvercové plochy pro dynamické zkoušky, což umožňuje řidičům zrychlit na maximum a vjet na plochu pro dynamické testy nejvyšší možnou rychlostí při zachování nejvyšší míry bezpečnosti. Díky tomu mohou uskutečnit veškeré myslitelné manévry pro získání všech potřebných informací ze zkušební dráhy. Součástí zkušebního polygonu je také dráha pro testování ovladatelnosti na suchu, která má délku 4 km a šířku 8 m. Tento okruh je rozdělen do zón pro jízdu ve vysoké, střední a nízké rychlosti s různými zatáčkami, poloměry a sklony svahu. Řidiči zde mohou testovat veškeré aspekty ovladatelnosti na suchu, jako je přilnavost v příčném směru, preciznost řízení, chování při dynamických změnách a přilnavost.

EUPG nabízí také zkušební rovinku pro měření vnější hlučnosti během vývoje pneumatik, které splňují směrnice EU a předpisy ECE v oblasti hlučnosti při odvalování pneumatik. Další vývojové práce týkající se hlučnosti umožňují dráhy pro měření hlučnosti a vibrací, z nichž každá má délku 400 m a šířku 3,2m.

Vyspělá zařízení pro testování na mokru
Soubor pěti povrchů na kruhové dráze se používá k testování příčné adheze na kluzkém mokrém povrchu s různými součiniteli tření (průměry 60 až 140 m). Pro testování akvaplaningu při průjezdu zatáčkou oběma směry (po i proti směru hodinových ručiček) je k dispozici mělká nádrž s automatickým rozstřikováním vody a rekuperačním systémem.

Akvaplaning v podélném směru je posuzován na přímé dráze (120 m x 5 m) s vyspělým kombinovaným rozprašovačem vody, který dokáže zavlažit buď kompletní dráhu, nebo jen její pravou či levou stranu, v závislosti na požadovaných podmínkách testu. Na této ploše jsou k dispozici také brzdné dráhy se suchým a mokrým povrchem (120 m x 3,5 až 7,5 m) z asfaltu a betonu.Ve stejné zóně se nacházejí dvě traktorové kruhové dráhy (průměr 75 m, šířka 7 m) pro testy životnosti a odolnosti běhounu a kostry pneumatiky. Vedle zkušebních drah je umístěna dílna pro zemědělské stroje, nákladní vozidla a autobusy.

Dráha pro zkoušky ovladatelnosti na mokru (1,6 km x 8 m) se zatáčkami různých poloměrů nabízí možnost testovat standardní a vysokovýkonná vozidla v různých rychlostech. Vyspělý zavlažovací systém s rekuperací vody rozstřikované z podzemní nádrže umožňuje řidičům nepřetržité testování na vodě bez časových ztrát.Samostatná dráha (3,9 km) je určena k simulacím jízdy po venkovských silnicích. Díky různým asfaltovým povrchům mohou řidiči hodnotit komfort i ovladatelnost v „reálných“ podmínkách.Specializovaná zóna je vyhrazena specifickým zkouškám pro evropský informační štítek. Komplexní zkušební polygon s celoročním provozem umožňuje společnosti Bridgestone uskutečňovat na jednom místě veškeré potřebné venkovní testy, subjektivní i objektivní, na suchém i mokrém povrchu. Bridgestone tak získává strategickou výhodu ve snaze realizovat stále ambicióznější cíle v oblasti provozních vlastností pneumatik.

Evropské školicí centrum Bridgestone
Bridgestone slavnostně otevřel své evropské školicí centrum EUEC (European Education Center) v areálu polygonu EUPG v květnu 2005. EUEC plní roli centrálního školicího centra Bridgestone a jeho komunikačního střediska. Úlohou EUEC je proto seznamovat interní i externí účastníky školení s know-how a DNA značky Bridgestone v rámci technických a obchodních kurzů, návštěv a akcí.

Umístění školicího centra v EUPG je spojeno s celou řadou výhod. Pro účastníky školení je vypracován komplexní a efektivní proces získávání znalostí. Přednášky se konají ve skvěle vybavených učebnách, praktická část zaměřená na montáž/demontáž pneumatik a diagnostiku závad kol a pneumatik probíhá v dílnách vybavených nejmodernějšími stroji. Na speciální dráze mohou pak následovat bezpečné jízdní zkoušky s produkty Bridgestone.

Související články

Bridgestone: Přesvědčte se na vlastní oči
Bridgestone: Přesvědčte se na vlastní oči

Bridgestone vyzval zástupce tisku, aby v testech porovnali prémiové pneumatiky s levnými dováženými pneumatikami Jasná výhoda prémiových pneumatik z hlediska bezpečnosti Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, názorně předvedl přednosti svých prémiových pneumatik na speciální novinářské akci, která se uskutečnila na evropském zkušebním polygonu Bridgestone v Aprilii nedaleko Říma. Cílem bylo ukázat zástupcům evropského […]

Ferrari California T nyní s pneumatikami Bridgestone
Ferrari California T nyní s pneumatikami Bridgestone

Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, byl zařazen mezi dodavatele pneumatik pro nové Ferrari California T. Nové Ferrari s přeplňovaným motorem V8 může nyní sjíždět z montážní linky v Maranellu se sportovními pneumatikami Bridgestone Potenza S007 RFT (Run-Flat Technology). „Bridgestone je extrémně hrdý, že pokračuje dlouhodobé partnerství s Ferrari a že byl vybrán […]

Pneumatiky Bridgestone run-flat umožňují pokračovat v naprosto bezpečné jízdě i po ztrátě vzduchu
Pneumatiky Bridgestone run-flat umožňují pokračovat v naprosto bezpečné jízdě i po ztrátě vzduchu

Bridgestone je průkopníkem pneumatik RFT (Run-Flat Technology), které umožňují bezpečnou jízdu i po ztrátě vzduchu, od 70. let, kdy tato společnost vyvinula první pneumatiky RFT pro elektromobil určený k přepravě hendikepovaných osob v Tokiu. V roce 1986 vyvinul Bridgestone speciální pneumatiky RFT pro Porsche 959, ve své době nejrychlejší silniční vůz na světě. V roce […]

Workshopy „Prémiová bezpečnost Bridgestone“ ukazují jasné přednosti prémiových pneumatik v oblasti bezpečnosti
Workshopy „Prémiová bezpečnost Bridgestone“ ukazují jasné přednosti prémiových pneumatik v oblasti bezpečnosti

Je pneumatika jen kulatá a černá? Na začátku vývoje všech pneumatik, letních i zimních, postupuje Bridgestone v souladu se svým mottem „sloužit společnosti produkty nejvyšší kvality“ a zaměřuje se na splnění potřeb spotřebitelů.   Ze zákaznické segmentační studie Bridgestone vyplývá, že pro téměř 50% motoristů je hlavním zájmem „bezpečnost a ovladatelnost na mokru“. V rámci […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!