Servisní síť BestDrive působí v České republice už mnoho desítek let. Neustále se vyvíjí – jak její název, tak i zboží a služby, které poskytuje. Málokdo dnes ví, že navazuje na dlouholetou tradici výroby a prodeje pneumatik spojenou na Zlínsku s legendárním Tomášem Baťou.
Historické kořeny naší sítě sahají opravdu daleko. Až k jednomu z nejvýznamnějších českých prvorepublikových podnikatelů – Tomáši Baťovi. Ten je zřejmě nejznámější český obuvník. Ale byl i významný český výrobce pneumatik. A protože byl opravdu osvícený podnikatel, chtěl zákazníkům nejen nabízet pneumatiky, ale i odpovídající servis – vše blízko jejich bydliště. Boom motorismu přišel s druhou světovou válkou. Auta se bez pneumatik neobejdou, proto stejný rozmach přišel i v obchodě s plášti. Jen pro představu, v padesátých letech po znárodnění firmy Baťa, zajišťovalo prodej pneumatik v Československu neuvěřitelných 104 prodejen.
Na začátku 70.let se servisní síť s tehdejším názvem Barum začala podobat té dnešní servisní síti BestDrive – a to jak strukturou, tak náplní své činnosti. Nebyly to jen prodejny pneumatik, ale už téměř 80% provozoven fungovalo i jako pneuservis. Pravda, technické vybavení se s dnešními moderními servisy těžko dalo srovnávat.
Porevoluční éra je pro servisní síť BestDrive plná změn. V roce 1993 vstupuje do tehdejší společnosti OP Barum Zlín koncernu Continental AG. V novém podniku Barum Continental spol. s r. o. vzniká i divize maloobchodu – se svou sítí pneuservisů Barum. Pokračují náročné rekonstrukce a modernizace budov i výstavba nových servisních boxů v souladu s novou koncepcí sítě, která vedla k přeměně „z pneuservisu na autoservis“. Zatím posledním milníkem v historii servisní sítě je rok 2009 a přejmenování sítě na BestDrive. O čtyři roky později – na podzim roku 2013 – je v Českých Budějovicích otevřen první servis BestDrive v prémiových černooranžových barvách, které jsou typické pro BestDrive v celém světě.
BestDrive však není jen obchodní značka, která je registrovaná v 75 zemích světa. Je to obchodní koncept fungující v mnoha zemích světa na 5 kontinentech. Základní pilíře konceptu jsou v každé zemi vždy upraveny a doplněny tak, aby byly v souladu jak s požadavky zákazníků, specifikami trhu, tak i legislativou. Jen pro zajímavost, v Číně patří mezi standardní služby mytí auta. Většina evropských zemí nabízí mimosezonní uskladnění zimních pneumatik. A v USA je v servisní síti BestDrive kladen velký důraz na komplexní služby pro nákladní automobily. Ať tak či onak – BestDrive vždy nabízí zákazníkům nejlepší individuální řešení.
BestDrive je dnes konceptem už 5 kontinentů: Asie, Afrika, Evropa, Austrálie a Amerika. Dlouhá cesta značky BestDrive do světa započala v roce 2007: tehdy se otevřela první pobočka v Malajsii. O rok později následoval Taiwan. Další na řadě – v roce 2009 – přibyly pobočky v České republice, Španělsku a Číně. Následovala Austrálie, Polsko a USA. První servis se značkou BestDrive vyrostl v africkém Johannesburgu v roce 2013. Pokračuje i evropská expanze: Itálie, Švédsko, Belgie, Francie…. Pod značkou BestDrive najdete vlastní pobočky, ale i servisy provozované franchisovými partnery.
Komentáře