Přinášíme Vám rozhovor s Ing. Tomášem Kleintem, manažerem servisního konceptu ACC, který byl uveřejněn v časopise Autoexpert 03.2016. Jedná se o díl ze série článků, v níž Autoexpert přináší krátké profily servisních konceptů na našem trhu. Článek Vám přiblíží, jaká je realita jejich fungování.
Za časopis Autoexpert se ptal Luboš Švamberg a zpovídal Ing. Tomáše Kleinta, který ma na starosti síť autoservisů pod obchodním označením AUTO CHECK CENTER (ACC) společnosti Stahlgruber CZ.
Váš koncept je na trhu relativně krátce, jak hustá je síť nyní?
Vznik naší sítě autoservisů sice oficiálně datujeme k polovině roku 2014, kdy jsme začali podepisovat první franšízové smlouvy s majiteli autoservisů. To, že je smlouva podepsaná, ještě zdaleka neznamená, že se daný servis může prezentovat koncovým zákazníkům jako servis konceptu. Cesta od podepsání smlouvy ke splnění standardů a konečné autorizaci je relativně náročná a trvá většinou šest až dvanáct měsíců. Zákazníci tedy mohli začít využívat služeb prvních autorizovaných servisů až počátkem roku 2015. Během loňského roku jsme otevřeli celkem devět servisů napříč ČR. V současné době pracujeme intenzivně na autorizaci dalších 12 partnerů a s dalšími zájemci o spolupráci rovněž jednáme. Věřím, že do konce letošního roku zvýšíme jejich počet na 25-30. Někdo by mohl říci, že naše síť roste pomalu, ale my upřednostňujeme kvalitu. Maximální celkový počet partnerů sítě jsme naplánovali na 120 pro celou ČR. Tento počet máme v jednotlivých krajích a velkých městech navíc proporcionálně rozdělený dle hustoty obyvatel tak, abychom každému partnerovi zajistili dostatek zákazníků v jeho spádové oblasti. Logo ACC používá servis vždy ve spojení se svým současným názvem servisu, franšízoví partneři tak nepřicházejí o svou identitu.
Vyplývají z členství rovněž povinnosti?
V servisní síti ACC klademe velký důraz na kvalitu služeb poskytovaných zákazníkům, proto po partnerech požadujeme plnění minimálních standardů, mezi které patří samozřejmě reprezentativní vzhled provozovny a prostoru pro příjem zakázek či minimální technické vybavení dílny. Vedle těchto „hmotných“ kritérií pravidelně kontrolujeme i dodržování doporučených procesních postupů, které pomáhají zvyšovat efektivitu zaměstnanců při běžných servisních činnostech, ale hlavně zaručují správný přístup vůči zákazníkům. K dosažení této úrovně nám pomáhá náš systém vzdělávání, který zvyšuje „nejen“ technickou odbornost zaměstnanců servisu, ale zaměřuje se i na oblasti efektivního řízení servisu a příjmu oprav, motivaci zaměstnanců servisu či marketing servisních služeb.
Jaké služby pro své členy koncept nabízí?
Myslím, že členové konceptu oceňují náš individuální přístup, kdy je učíme pracovat efektivněji a oni se pak nebojí třeba zdražit hodinovou sazbu. Samozřejmě že nabízíme i finanční podporu, a to dle zásluh z obratu odebraných náhradních dílů ve formě zpětného bonusu. Ten lze čerpat v předem definovaných oblastech, třeba na dílenské vybavení a software, školení, leasing zápůjčního náhradního vozidla či další oblasti, které podporují budoucí rozvoj. Všechno však partneři od nás zdarma nedostávají, už minimálně proto, že co je zadarmo, toho si nikdo neváží. Do společného projektu musí proto investovat nejen svoje peníze, ale i svůj čas a úsilí.
Zvýhodňujete členy konceptu, například propagací jejich servisu?
K propagaci naší servisní sítě využíváme nejen klasické komunikační kanály, jako jsou billboardy, letáky či rádio, ale zaměřujeme se také na moderní „on-line“ kanály, jako Facebook a webové stránky, ve kterých lze inzerci zaměřit na konkrétní cílovou skupinu (třeba muž starší 20 let se zájmem o auto-moto v lokalitě daného servisu atp.). Partneři ušetří i díky našemu unikátnímu marketingovému modulu, který jim umožňuje zdarma a snadno připravit vlastní personifikované profesionální materiály pro kampaně či další aktivity.
Můžete blíže specifikovat konkrétní výhody?
Součástí marketingové strategie jsou i věrnostní programy určené pro majitele vozidel a firemní zákazníky. Např. silniční asistenční služba ACC Asistence se spolehlivě postará o naše zákazníky na jejich cestách v ČR i po Evropě, a to včetně zapůjčení náhradního vozidla či odtahu nepojízdného vozidla do jejich domovského servisu konceptu. Věrnostní program ACC Benefit zahrnuje cenově zvýhodněné servisní služby či elektronickou servisní knížku, přístupnou pro majitele na webových stránkách konceptu. Pokud se zákazník rozhodne své vozidlo po několika letech prodat, dokáže jednoduše novému potenciálnímu kupci transparentně deklarovat servisní historii vozu včetně průběžného nárůstu ujetých kilometrů.
Uvádíte výhody konceptu jako celku. Přece jen jsou ale lokální podmínky, o kterých se také zmiňujete v úvodu, odlišné. Zohledňujete tato specifika?
Jedním z příkladů lokální podpory je třeba ACC roadshow pod názvem „Jezdíme bezpečně?“. V této akci, ve které budeme společně s partnery pokračovat, jde o osvědčenou prezentaci servisních služeb před obchodními domy ve spádových oblastech servisů, kdy zákazníkům provádíme zdarma základní kontrolu vozu.
Připravujete, případně máte „horké“ novinky, na něž se mohou stávající i potenciální zájemci těšit?
V lednu jsme spustili společný projekt s pojišťovnou Allianz. Nyní připravujeme spolupráci s leasingovými společnostmi, čímž našim partnerům aktivně pomáháme s vytížením kapacit jejich servisu.
Komentáře