AUTO CHECK CENTER: Autoservisy ACC začínají vystrkovat růžky

, 27. listopadu 2015, 8:05

Aktivní přístup v oblasti marketingu autoservisních služeb se stává v posledních letech klíčovým faktorem úspěchu v neustále se zostřujícím konkurenčním prostředí. Firemní rozpočty na propagaci však nebývají neomezené ani u těch největších zahraničních společností, natož pak u menších firem, jakými české autoservisy převážně jsou. Správný marketing však neznamená jen „nasypání“ spousty peněz např. do televizní reklamy. Je třeba k problematice přistupovat chytře a vynaložit finanční prostředky co možná nejefektivněji.

Nově vznikající síť autoservisů AUTO CHECK CENTER (ACC) se rozhodla prezentovat své servisní aktivity potenciálním novým zákazníkům mimo jiné pomocí lokální propagace. Ve spádové oblasti ACC servisu, vždy na parkovišti před vhodným nákupním centrem, se tak v měsících září a říjnu uskutečnila ACC roadshow pod názvem „Jezdíme bezpečně?“. V rámci roadshow byl řidičům zdarma zkontrolován jejich vůz celkem v šesti oblastech. Jak název kampaně napovídá, byla prohlídka vozidla zaměřena na bezpečnost provozu. Kontrolovali jsme tedy obsah vody v brzdové kapalině, stav tlumičů pérování a funkčnost stěračů. Jelikož se s podzimem blížila i zimní sezóna přidali jsme ke kontrole ještě zátěžový test autobaterie, bod tuhnutí chladicí kapaliny a jako bonus načtení uložených chyb v paměti řídící jednotky motoru. 

Během 16 ti dní jsme v rámci ACC roadshow zkontrolovali na 800 zákaznických vozidel. Zatímco vozy procházely důkladnou kontrolou, majitelé vozů byli seznámeni s nabídkou služeb daného ACC servisu, byly jim představeny zákaznické věrnostní programy ACC a v případě nalezení závad na vozidle probíhaly i rovnou objednávky vozů do opravy na servis. Roadshow tak splnila očekávání majitelů a manažerů servisů, kdy kromě samotného zvýšení povědomí o ACC servisu v daném regionu, se rovnou podařilo získat i spoustu nových zákazníků. Úspěch této kampaně nás utvrdil, že směr, kterým jsme se vydali je správný a budeme v něm i na přes rok s našimi ACC partnery pokračovat.

Po technické stránce nás ale výsledky kontrol, obzvláště co se stavu brzdové kapaliny týče, přímo zaskočily… Prakticky každé druhé vozidlo mělo nadlimitní obsah vody v brzdové kapalině (více než 4% vody). Voda přitom snižuje bod varu brzdové kapaliny, čímž je zásadně ovlivněna funkčnost celé brzdové soustavy. Selhání brzd se pak většinou projeví právě v okamžiku, kdy je nejvíce potřebujete. Z profesionálního hlediska mě pak zaráží, že takováto vozidla projdou pravidelnou STK, kdy dvouletý interval technické kontroly osobních vozidel je prakticky identický s doporučeným dvouletým obdobím pro výměnu brzdové kapaliny. Nerad bych házel vinu jen na STK či nad ní dozorující státní orgány. Určitý podíl viny vidím i v nás všech – profesionálech v českých autoservisech, když nedodržujeme všechny pokyny pravidelné údržby předepsané výrobcem vozidla. Převážně z ekonomického důvodu, aby zákazník zaplatil za údržbu vozidla co nejméně, se pravidelný servis „ořezává“ jen na nezbytnou výměnu oleje a filtrů a další převážně preventivní úkony se jednoduše vypouští… vždyť auto přece jezdí, tak proč to dělat… Tolik tedy s dovolením má závěrečná glosa a věřím, že se nám společně podaří tento stav v českém autoopravárenství brzy zlepšit.

Franšízovou síť autorizovaných i nezávislých autoservisů AUTO CHECK CENTER provozuje v České republice společnost STAHLGRUBER CZ s.r.o.  Společnost STAHLGRUBER, jehož portfolio zahrnuje více než 500.000 položek zboží a služeb, patří mezi vedoucí evropské firmy působící v automobilovém aftermarketu.

Související články

AUTO CHECK CENTER se představuje
AUTO CHECK CENTER se představuje

AUTO CHECK CENTER je smluvní síť profesionálních autoservisů, vystupující na evropském trhu pod obchodním označením „AUTO CHECK“ či „AUTO CHECK CENTER“. Síť autoservisů AUTO CHECK existuje v Německu již od roku 2001. Sesterská servisní síť AUTO CHECK CENTER je aktivní v ostatních evropských zemích od roku 2005. Neustále rostoucí počet autorizovaných i nezávislých autoservisů s […]

Rozhovor s Ing. Tomášem Kleintem, manažerem servisního konceptu ACC
Rozhovor s Ing. Tomášem Kleintem, manažerem servisního konceptu ACC

Přinášíme Vám rozhovor s Ing. Tomášem Kleintem, manažerem servisního konceptu ACC, který byl uveřejněn v časopise Autoexpert 03.2016. Jedná se o díl ze série článků, v níž Autoexpert přináší krátké profily servisních konceptů na našem trhu. Článek Vám přiblíží, jaká je realita jejich fungování. Za časopis Autoexpert se ptal Luboš Švamberg a zpovídal Ing. Tomáše Kleinta, který […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 8. prosince 2015, 23:06 0 0

Nic nového pod sluncem, kapku upravená okopčená akce Auto Kelly z doby před cca 13-15 lety ...

Odpověď