Hydraulický systém je ústředním prvkem brzdového systému elektromobilů. V případě oprav by měly servisy vždy používat náhradní díly originální kvality, aby byla zajištěna obvyklá funkčnost brzdového systému. Společnost ZF Aftermarket proto doplňuje svůj sortiment brzdových dílů značky TRW o hlavní brzdové válce, brzdové válečky a brzdové třmeny pro elektromobily. Program doplňují brzdové hadičky.
Brzdy jsou nejdůležitějším bezpečnostním systémem automobilu. To znamená, že servisy by při opravách brzdového systému neměly dělat kompromisy v kvalitě dílů. Zejména u elektromobilů, protože jejich brzdový systém byl výrobcem navržen pro zvláštní provozní podmínky těchto vozidel. Hydraulický brzdový systém musí být obzvláště citlivý, aby řidič nepocítil přechod mezi elektrickým (rekuperačním) a hydraulickým brzděním. A musí být schopen zvládnout i delší dobu nepoužívání, protože při mírném zpomalování se používá pouze elektrické brzdění.
Pro aftermarket dodává společnost ZF Aftermarket pod svou značkou TRW širokou škálu hydraulických komponentů v originální kvalitě, které lze použít pro opravy mnoha současných elektromobilů. Novinkou na trhu je například hlavní brzdový válec pro modely založené na modulárním elektrické platformě Volkswagen (MEB) (VW ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a e-tron Sportback, Škoda Enyaq a Cupra Born). Hlavní brzdový válec dokonale spolupracuje s elektronickým posilovačem brzd od společnosti TRW (EBB, Electronic Brake Booster).
Dalším doplňkem programu TRW jsou brzdové válečky kol, které společnost dodává pro řadu modelů s bubnovými brzdami. Nejnovější přírůstky pro elektromobily jsou určeny pro modely jako Opel Rocks-E, Renault Zoe a Twingo III, Škoda E-Citigo, VW E-Up, Peugeot 208 II a Smart Fourtwo a Forfour. Celkem značka TRW pokrývá téměř celý evropský vozový park s více než 600 díly. Brzdové válečky kol TRW jsou k dispozici v litinovém i hliníkovém provedení a jsou vyráběny podle specifikací OE.
Program hydraulických dílů TRW pro brzdový systém doplňuje rozsáhlé portfolio brzdových třmenů. Mezi novinky patří brzdové třmeny pro elektromobily, jako jsou Audi e-tron, BMW i3 a iX3, a také pro řadu modelů skupiny Stellantis, včetně dodávek a kombi s vysokou střechou Citroën a Peugeot, malých vozů Opel Corsa E a Peugeot E-2008 a Citroën ë-C4. K dispozici jsou také pro elektricky poháněné modely značek Ford, Fiat a Iveco.
Společnost ZF Aftermarket doporučuje, aby servisy při výměně brzdových třmenů vždy vyměnily brzdové hadičky. Podle zkušeností odborníků ZF se těmto důležitým součástkám často nevěnuje stejná pozornost jako opotřebitelným dílům – brzdovým destičkám a kotoučům. Nové brzdové hadičky však zajišťují objemový průtok brzdové kapaliny stanovený výrobcem vozu, zaručují ideální brzdný tlak, zabraňují znečištění nově instalovaných náhradních dílů usazeninami ze starých hadiček a uvádějí brzdový systém do jednotného a optimálního stavu. Brzdové hadice TRW jsou k dispozici prakticky pro všechna vozidla na evropském trhu, což z této značky spolu s nabídkou brzdových destiček, čelistí, kotoučů a brzdové kapaliny činí kompletního dodavatele pro brzdový systém.
Komentáře