Pro zlepšení záběhu motoru jsou všechny ocelové písty MAHLE potaženy grafitem. Proto je naměřený průměr nových ocelových pístů o trochu větší než hodnota uvedená na dně pístu. Ocelové písty MAHLE jsou zpravidla vždy potaženy grafitem a dodávají se připravené k montáži s nasazenými pístními kroužky. Vzhledem k přítomnosti povlaku vznikají velmi často pochybnosti o naměřeném průměru nového pístu.
Neviditelná ochrana
Povrchová úprava pracovní plochy je zodpovědná především za správný záběh motoru a v této fázi se přizpůsobuje průměru válce. Proto jsou všechny ocelové písty MAHLE opatřeny takovým povlakem. Na rozdíl od hliníkových pístů však grafitový povlak o tloušťce pouhých několika setin milimetru na černých ocelových pístech není pouhým okem viditelný. Povlak na ocelových pístech bývá také tenčí a montážní vůle menší než na hliníkových pístech stejného průměru.
Správný rozměr
Protože se povlak pístu při záběhu motoru částečně vtírá do stěny válce, tj. stírá se z povrchu pístu, není jeho tloušťka cca 0,015 mm až 0,020 mm zahrnuta do údajů o průměru uvedených na dně pístu. Proto se při kontrole nového pístu naměří hodnota přibližně o 0,030 mm až 0,040 mm větší. Pro určení správného průměru válce je však rozhodující pouze hodnota uvedená na dně pístu. Spolu s montážní vůlí určuje průměr válce.
Důležité!
Před montáží je nutné písty vždy dostatečně navlhčit čerstvým motorovým olejem a namontovat je pomocí vhodného nástroje (např. kovového pásku nebo montážního pouzdra), aby nedošlo k poškození pístních kroužků.
Lamač, 14. července 2024, 18:25 0 0
"Navlhčiť" piesty olejom? Trošku správnych pojmov by tu nezaškodilo...
Odpověď