V reakci na Vaše připomínky v anketě z posledního ročníku, byl 3. Diagnostic CON 2013 zaměřen více na praxi a nové metody zjišťování závad a nalezení konkrétního místa příčiny (lokalizace závady).
Na akci jste mohli vidět experimetntální provoz na palivo E85 se všemi důsledky, které nás potkaly na voze Kia Soul 1,6 CVVT 93kW, který jezdil nejlépe i na 100% tankování E85 bez konverzní jednotky, avšak s takovým rizikem poškození, že by si to žádný majitel přestavěného vozu nepřál. Na druhou stranu Ethanol E85 vyřešil u tohoto vozu léta reklamovaný problém “pocukávání” a vysoké spotřeby (nad udávanou hodnotu výrobcem).
Dalšími velkými tématy byly i filtry pevných částic DPF (FAP), zejména jejich regenerace a potřebné údržby, za které se autorizované servisy asi stydí, ale potřebné jsou jako sůl. Dále pak čištění těchto “emisně čistých” motorů a kvalita paliv a její vliv na opotřebení a závady motorů a jejich komponentů. V analýze “opičích kapek” od všech výrobců jak na čištění filtrů, tak na udržování čistého stavu motoru ať se jedná o sání u přímo vstřikovaných benzínů nebo moderních dieselů, budeme pokračovat a analyzovat jejich skutečné výsledky, o kterých Vás bude portál FCD.eu pravidelně informovat.
V diskusích bylo přetřásáno, že SME (stanice měření emisí) nemůže na odstraněný filtr částic jejich vybavením přijít. “Hmm… zde bych tedy rezolutně nesouhlasil!!! Zatím mi na to stačilo vybavení běžné emisní stanice a přišel jsem na všechny odstraněné filtry. Dokonce to tvrdí na svých školeních i někteří školitelé Školících center pro diagnostiku a opravy pověřených Ministerstvem Dopravy, což je tedy vrchol neznalostí, za což by mělo Ministerstvo Dopravy odebírat schválení za hrubé nedostatky ve školících materiálech.” – jak zhodnotil situace pan Libor Fleischhans.
Další informace z Diagnostic Conu 2013 můžete očekávat i našem portálu.
Komentáře