Dle evropské směrnice 2010/48/EU musí být všechna nová vozidla třídy M1 přihlášená po 1. listopadu 2014 vybavena systémem kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS). Systém musí signalizovat 20% pokles tlaku oproti běžnému provoznímu tlaku.
Proč TPMS ?
1. Bezpečnost
2. Snížení spotřeby pohonných hmot – snížení emisí CO2
3. Snížení opotřebení pneumatik
Nepřímý TPMS
U nepřímého systému sledují senzory ABS a trakce rychlost otáčení každého kola. Změna rychlosti otáčení je jedním z indikátorů poklesu tlaku vzduchu v pneumatice – podhuštěná pneumatika se otáčí rychleji.
– Je méně přesný, po defektu či výměně pneumatik je třeba ho znovu zkalibrovat
– VW Group vybavuje většinu modelů nepřímým systémem TPMS
– Peugeot a Citroen vybavují nepřímým systémem některé modely nižší třídy
Přímý TPMS
U přímého TPMS zaznamenává senzor v každém kole tlak vzduchu v pneumatice. Tyto informace se přenáší do řídící jednotky vozidla.
Výhody
– Přímý TPMS dokáže detekovat změnu tlaku již od 0.015 bar
– Senzory odesílají signál během jízdy každých cca 30 sekund
– Detekce úniku vzduchu je rychlá a přesná
– Únik vzduchu je identifikován okamžitě po nastartování
Typy senzorů
– OE senzory (Schrader, VDO-Siemens, Huf, TRW) – cca 100 různých senzorů
– Single One-to-One sensory (Tech) – přesná elektronická kopie OE senzoru
– Konfigurovatelné senzory (Alcar-T-Pro, Tech-T-Pro, Huf, Cub) – software a protokoly jsou již v senzoru – velmi krátký čas programování
– Opakovaně programovatelné senzory (Schrader EZ-sensor, Alligator sens.it) – prázdné senzory, na které se software a protokoly musí nahrát programovacím přístrojem – dlouhý čas programování
– Multi sensory (Tech-Multi-Sensor, VDO REDI-Sensor) – software a protokoly jsou již v senzoru – bez programování senzoru
ALCAR komplexní řešení TPMS
Alcar diagnostický a programovací přístroj Ateq VT56
– Alcar T-Pro konfigurovatelné sensory
– Alcar pro max. pokrytí vozového parku nabízí i několik OE senzorů a ostatních aftermarketových senzorů
– Alcar sada nářadí a příslušenství
– Alcar informační webshop
– Alcar TPMS školení a hotline
ALCAR Ateq VT56
Nová generace diagnostického a programovacího přístroje TPMS – umožňuje budoucí rozšíření funkcí
– Intuitivní ovládání prostřednictvím ikon
– Barevný 4 palcový displej
– Update probíhá prostřednictvím USB připojení k PC
– Kompletní diagnostika a naprogramování senzorů i na vozidle
– Uložení protokolu o stavu senzorů do PC, tisk
– Zobrazení správných utahovacích momentů
– Nápověda ke spárování senzoru s vozidlem
Barevné zobrazení lokalizace OBDII konektoru
– LED osvětlení OBDII konektoru pro snazší zapojení
– Spárování senzoru s řídící jednotkou prostřednictvím OBDII konektoru
– Čtení a smazání chyb zaznamenaných v historii řídící jednotky
– Ukládání historie do paměti přístroje
– Identifikace rušení signálu jinými přístroji
– Bluetooth, Infra Red, Wi-Fi
– Skener čárových kódů pro budoucí využití
Diagnostikuje TPMS senzory
– Konfiguruje Alcar T-Pro senzor (čas konfigurace je cca 8 sekund)
– Programuje Schrader Ez senzor, Alligator Sens.it senzor, Huf Intellisense senzor
– Možnost vytvoření kopie senzoru
ALCAR Ateq VT56 OBDII s ALCAR T-Pro senzorem a ostatními OE a aftermarketovými senzory ze sortimentu ALCAR pokryje minimálně 95% všech vozidel. ALCAR je schopen dodat senzory pro 100% automobilů modelového roku 2014. Aktuálně spárování prostřednictvím OBDII probíhá u cca 60% vozidel, automatické nebo manuální spárování probíhá u 30% vozidel a prostřednictvím velké diagnostiky asi u 10% vozidel. Cílem je pokrýt 100% vozového parku prostřednictvím propojení OBDII konektorem.
Komentáře