Brembo XTRA – novinka v sortimentu ELIT

18. dubna 2016, 18:08

Řada kotoučů XTRA kombinuje nejlepší Brembo technologie do jednoho produktu určeného pro řidiče, kteří se nespokojí se standardem.

BREMBO XTRA je nová řada vrtaných kotoučů v sortimentu, která aplikuje zkušenosti z prémiových a sportovních vozů. Vrtání a rozmístění děr je individuálně navržené pro každou položku v sortimentu zvlášť. Konstrukce chlazení je totiž u různých vozidel různá a to je třeba při návrhu vrtání zohlednit tak, aby se chlazení dále zlepšilo a nedošlo k ovlivnění mechanických vlastností kotouče.

Vrtané kotouče dnes nabízí i spousta konkurentů a vytvořit pár děr do brzdných ploch se nezdá jako žádná velká věda. Pouze Brembo to dělá tak, aby vrtání zlepšovalo jejich vlastnosti a zároveň nepředstavovalo riziko pro bezpečnost a životnost.

Samozřejmostí je již pro Brembo typická UV antikorozní ochrana. Ta má nejlepší odolnost mezi současnými technologiemi a znáte ji už i ze standardních kotoučů.

Číslování kotoučů XTRA zachovává známou strukturu a odlišuje se pouze písmenem „X“ na poslední pozici (např. lakovaný kotouč = 09.9167.11, kotouč XTRA = 09.9167.1X).

Výhody kotoučů XTRA:

1. Vyšší brzdný výkon
Otvory v brzdných plochách zaručují rychlejší a efektivnější odezvu brzdové systému, což se projevuje především v prvotní fázi brzdění.

2. Čistí a zarovnává třecí plochu destiček
Otvory vytvářejí čistící efekt, který odstraňuje z povrchu brzdových destiček nečistoty a zbytky kovového materiálu ulpívajícího na destičkách vlivem opotřebením kotoučů. Udržují tak povrch destiček vždy v ideálním stavu.

3. Vysoký výkon za mokra
Vrtání rozrušuje a odvádí vodním film, který se tvoří na povrchu kotoučů při jízdě za mokra. Odezva brzdového systému zůstává efektivní a konstantní již od prvního zabrzdění dokonce i při jízdě v dešti.

4. Maximální koeficient tření i za vysokých teplot
Spalování určitých složek třecího materiálu při vysokých teplotách vznikajících velkým zatížením vytváří plyny, které mohou způsobit vadnutí brzd snižující koeficient tření mezi destičkou a kotoučem. Vrtání efektivně odvádí tyto plyny a zachovává trvalý brzdný výkon.

5. Chlazení
Vrtání zlepšuje schopnost kotouče odvádět teplo díky zlepšené cirkulaci vzduchu, což zlepšuje výkonnost celého brzdového systému.

Související články

Novinka v sortimentu – rozvodové sady Škoda / VW od German Motor Parts
Novinka v sortimentu – rozvodové sady Škoda / VW od German Motor Parts

Elit informuje o novince v sortimentu rozvodových sad, jimiž jsou sady, dodávané pod značkou German Motor Parts (GMP). Tyto sady jsou určeny pro starší generace vozů Škoda (a samozřejmě další aplikace koncernu VW) a nabízí velmi zajímavý poměr ceny a kvality. V sadách jsou zabaleny originální rozvodové řemeny Dayco a kladky vyráběné v České republice […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!