APM: Baterie MOLL uspěla v testu ADAC

, 30. prosince 2010, 0:00

Startovací baterie se za poslední tři roky staly horší a dražší. Přesně to vyplývá z testů uznávaných expertů německého autoklubu ADAC zveřejněných počátkem prosince 2010.

Jsou ale výjimky. Např. baterie MOLL M3plusK2 s kapacitou 71 Ah v testu nejen ´vyhrála´, ale zároveň prokázala ve srovnání s minulým testem i zlepšení. Nezávislý test uznávaného autoklubu se tak stal dalším potvrzením špičkové kvality baterií se značkou MOLL, které na český aftermarketový trh přináší výhradně APM Automotive.

Tento tradiční dodavatel autodílů s centrálním skladem ve Kdyni má přitom v nabídce také baterie řady BOSCH Silver, jejíž zástupce skončil v testu na druhém místě. I to je důkazem, že APM Automotive sází především na kvalitu nabízených autodílů a příslušenství…

ADAC: test startovacích baterií (překlad zprávy ze stránek www.adac.de)

Někteří výrobci autobaterií podvádějí! Skutečný výkon a kapacita baterie se ne vždy shodují s hodnotami deklarovanými na baterii. To byl výsledek nedávného testu šesti startovacích baterií provedeného německým autoklubem ADAC. A protože stejné produkty měli experti z ADAC pod lupou i v roce 2007, letošní test navíc ukázal, že se baterie staly z části horší a přesto dražší.

Již na začátku testování dvě ze šesti baterií propadly kvůli špatným hodnotám v testu studeného startu, proto tyto baterie (Exide Premium 722 a EA Banner Power Bull) již nebyly předmětem dalšího testování a dostaly ohodnocení ´nedostatečný´*). Další dvě startovací baterie (Arktis Qualitätsbatterie a Arktis High Tech) dostaly z testu studeného startu známku ´dostatečný´ a baterie Bosch Silver dostala známku ´uspokojivý. Nejlepší baterie s hodnocením ´dobrý´ je menší MOLL M3plusK2 (71 Ah). Dosáhla nejen nejlepších výsledků zkoušek, ale navíc vykazuje ve srovnání s rokem 2007 mírné zlepšení.

Kontrolována byla samozřejmě také kapacita baterií. Při technických zkouškách byly baterie podrobeny testům spotřeby vody, schopnosti nabíjení, odolnosti proti otřesům a odolnosti proti hlubokému vybití. Dále byla prověřena odolnost proti cyklickému namáhání a odolnost proti korozi desek.

Zejména chladné období každoročně ukazuje, že baterie představují nejčastější příčinu poruch. Po té, co se zvýšila poptávka automobilového průmyslu po bateriích systému start-stop je možné, že výrobci baterií soustřeďují své hlavní výrobní a vývojové kapacity právě na tyto typy baterií a zanedbávají stávající obchod náhradní spotřeby. Kromě toho nemůže spotřebitel poznat, kdy byla baterie vyrobena. Většina výrobců osazuje své baterie kódem, ale pouze sami výrobci z něj rozluští datum výroby.
ADAC proto vyzývá výrobce, aby baterie značili jasně a srozumitelně datem výroby a uváděli datum čerstvosti (dobíjení). Také doporučení intervalu kontrol by mělo být viditelné. V případě potřeby mají mít baterie také údaj o záruční době a rozsahu.

*) Hodnocení v testu: velmi dobrý – dobrý – uspokojivý – dostatečný – nedostatečný

Materiál připravila firma APM Automotive.

ADAC – Test autobaterií 2010

 

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!