V Bruselu se bude opět řešit chladivo R-1234yf

, 22 července 2013, 21:05

Francie zablokovala možnost registrací nových Mercedesů, které jsou vybaveny chladivem R-134a na základě evropské právní normy předepisující použití nového chladiva R-1234yf. Evropská komise podporuje Francii v sporu s německým výrobcem automobilů.

Automobilka Mercedes-Benz, na rozdíl od mnoha jiných výrobců automobilů, se rozhodla nepoužívat chladivo R-1234yf v modelech třídy A, B a SL vyrobených po 12.06.2013 kvůli obavě z hořlavosti a toxicity při možném spalování. Výrobce doufá, že brzy bude vypracována bezpečnější verze chladiva.

Místopředseda Evropské komise Antonio Tajani trvá na tom, že Mercedesy se „starým“ chladivem by neměly být prodávány v EU. Mercedes-Benz zase argumentuje schválenou homologací v celé EU.

V roce 2012 odborníci Mercedes-Benz provedli test, kdy rozstříkli chladivo R-1234yf na horký motor auta. Látka začala okamžitě hořet. Výrobce chladiva zase tvrdí, že provedl spoustu testů a simulací, které prokázaly, že výrobek není hořlavý v případě dopravní nehody.

Žádná jiná země, s výjimkou Francie, nezablokovala registrace vozů Mercedes s chladivem R-134a. Toto téma bude projednáno během středečním jednání úředníků EU v Bruselu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!