Polští výrobci dílů pečují o renomé polských automobilových dílů

15. ledna 2014, 9:25

Skupina polských výrobců automobilových dílů se rozhodla společnými silami bojovat o pověst svým výrobků na domácím trhu. Za tímto účelem připravili kampaň „Montuję polskie części” – „Používáme polské díly”.

Vdobě globalizace prohrává spotřebitelské vlastenectví s efektivními marketingovými aktivitami. Polští výrobci automobilových dílů mají úspěch na zahraničních trzích, ale jsou stále podceňováni zákazníky na domácím trhu. Prostřednictvím veřejné kampaně informují  spotřebitele o tom, proč by si měli vybrat automobilové výrobky domácí produkce.

Polští výrobci chtějí dobýt polský trh …
Země našich sousedů nemá vlastní automobilovou značku, což nevylučuje jeho šance v boji o  automobilovou velmoc. Každý rok se v Polsku vyrábí více a více komponentů pro první montáž motorových vozidel a náhradní díly. V roce 2013 hodnota produkce dílů v Polsku pro automobilový průmysl dosáhla rekordní hodnoty téměř 60 miliard zł (15 miliard euro).

Domácí firmy zde stále musí soutěžit s globálními obry, kteří jsou ochotni otevřít své pobočky „nad  Wisłą”. Z tohoto důvodu se neustále rozvíjejí, aby se jim vyrovnaly v technologii i jakosti při zachování přiměřené ceny.

Iniciátoři kampaně jsou čtyři společnosti: ASMET (výrobce výfukových systémů), ENZET (brzdové hadice), LUMAG (brzdové obložení) a TEDGUM (pryžové a kovovogumové díly).

Jaktato kampaň funguje?
Kampaň je zaměřena především na profesionály v automobilovém průmyslu – majitelé a zaměstnanci obchodů a servisů. Jejím cílem je ukázat, že i domácí trh produje výrobky nejvyšší jakosti.

Proč je to potřeba? Ukazuje se, že naši sousedé vědí jen málo o svých vlastních značkách dílů, nebo je nedokáží ocenit. Je zajímavé, že tyto stejné výrobky jsou velice úspěšné na náročných evropských trzích.

Prostřednictvím tiskových zpráv, vtipných komiksů a animací zveřejněných na internetu, tvůrci kampaně chtějí spotřebitelům pomoci při správném výběrů dílů. Také zdůrazňují, že domácí výrobky jsou dobrou alternativou k dražším, ale ne nutně lepším, výrobkům známých značek. Také přikládají velkou důležitost varování spotřebitelů před pochybnými dílyz dálného východu a již použitými díly, které jsou nabízeny na známých aukčních webech.

Kvalitní polské díly – přesvědčte se sami
Jedním z nejzajímavějších nápadů tvůrců kampaně je organizování návštěv továren firem zapojených do projektu. Na prezentace jsou zváni novináři i profesionálové z branže.

V červnu tohoto roku proběhla prohlídka továrny firmy LUMAG. Vyrábí mimo jiné brzdové destičky stále více známé značky Breck. Polský výrobce nedávno investoval do nového výrobního závodu, který je považován za nejmodernější svého druhu v celé střední a východní Evropě.

Dobrý nápad našich sousedů
V Polsku se soukromé společnosti začaly rodit až koncem 80. let minulého století. Přes jejich nejlepší úmysly je pro ně obtížné budovat pověst mezi zákazníky a důvěru ve značku na podobné úrovni jako u globálních korporací.

V této souvislosti je vytvoření této kampaně dobrým krokem a má šanci na pozitivní výsledek. Mnozí spotřebitelé si jistě vyberou domácí produkt, za předpokladu, že jsou si vědomi kvality a efektivnosti tohoto rozhodnutí. O to právě jde v této kampani.

Internetovou stránku kampaně (k dispozici v polštině) lze nalézt na adrese: www.polskieczesci.pl

Materiál připravil portál MotoFocus.pl a Motofocus.cz