Společnost Goodyear představuje pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 s revoluční technologií ActiveBraking. Pneumatika je určena nejnáročnějším uživatelům vysoce výkonných pneumatik (UHP).
Díky své nové technologii ActiveBraking přináší výrazně kratší brzdnou vzdálenost v momentě, kdy ji řidiči nejvíce potřebují a ocení.
Eagle F1 Asymmetric 2 je v řadě letních vysoce výkonných pneumatik značky Goodyear poslední novinkou. Pneumatika je navržena tak, aby předčila úspěchy své předchůdkyně – pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Ta získala nejvyšší hodnocení v rozmanitých nezávislých testech provedených jak odborníky, tak i specializovanými magazíny v celé Evropě, a obdržela například tato ocenění:
– vítěz testu pneumatik ve finském časopise Tuulilasi,
– vítěz testu pneumatik v britských magazínech UK Evo magazine a Autocar,
– hodnocení „velmi doporučujeme” v testu pneumatik v německých magazínech Powercar a Auto Zeitung.
Technologie ActiveBraking u nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 2 zvyšuje při brzdění kontakt s vozovkou, a zaručuje tak výrazně kratší brzdné vzdálenosti jak na suchém, tak na mokrém povrchu, což je důkazem dlouhodobého úsilí společnosti Goodyear, jehož cílem je zlepšení bezpečnosti silničního provozu.
Organizace TÜV potvrdila: kratší brzdění na suché i mokré vozovce
Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 byla intenzivně testována nezávislou organizací TÜV SÜD Automotive v prosinci loňského roku na okruzích ve Francii a v Německu. Pneumatika si během testů vedla velmi dobře. Výsledkem byla o tři metry kratší brzdná vzdálenost na mokré vozovce v porovnání s průměrným výkonem tří předních konkurentů. V okamžiku, kdy se Eagle F1 Asymmetric 2 úplně zastavil, testovaní konkurenti se stále ještě pohybovali průměrnou rychlostí 22 km/h.
Pneumatice se rovněž dařilo v testech brzdění a jízdních vlastností za sucha, kdy zastavila o dva metry dříve, než byl průměrný výkon tří předních konkurentů. Na suché vozovce se konkurenti ještě pohybovali průměrnou rychlostí 24 km/h, zatímco pneumatika Goodyear Eagle F1 již zastavila.
Testování provedené organizací TÜV SÜD Automotive také potvrdilo, že pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 má prvotřídní valivý odpor ve své kategorii, tj. nižší o 7 %.
Lépe připraveni na nečekané – s technologií ActiveBraking
V návaznosti na úspěch své předchůdkyně udává pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 v segmentu vysoce výkonných pneumatik vyšší standardy ve výkonu za sucha i za mokra, v jízdních vlastnostech a brzdění. To vše díky technologii ActiveBraking se strukturou kostry s překříženými kordy a „vysokopovrchovou“ silikou ve směsi běhounu.
Technologie ActiveBraking u Eagle F1 Asymmetric 2 zvětšuje během brzdění kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou. Zatímco běžné bloky pneumatik vykazují během brzdění malou nebo nulovou transformaci, bloky pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 2 díky svému speciálně navrženému tvaru naopak kontaktní plochu s vozovkou při brzdné zátěži zvětšují, a tím zajišťují zvýšenou přilnavost, což vede ke kratší brzdné dráze.
Lepší výkon za sucha: precizní jízdní chování, vynikající brzdný výkon
Novou pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 charakterizuje struktura kostry s překříženými kordy, která přispívá ke zvýšení torzní tuhosti, a tím ke zlepšení přesnosti řízení, jízdních vlastností a brzdění na suchém povrchu vozovky.
Nová běhounová směs obsahující „vysokopovrchovou“ siliku zajišťuje vyšší úroveň přilnavosti, což vede k další optimalizaci jejích jízdních vlastností a výkonu při brzdění za mokra.
Ke zkvalitnění jízdních vlastností napomáhá také menší hmotnost pneumatiky. Díky ní se sníží hmotnost neodpružených částí vozidla, a to umožňuje pneumatice lépe sledovat kontury povrchu.
Krátké brzdění za mokra
Kromě technologie ActiveBraking přináší zvýšenou úroveň přilnavosti na mokrém povrchu vozovky nová běhounová směs, která používá jedinečný mix polymerů s vysokou molekulární hmotností společně s kombinací pryskyřic pro „závodní“ záběr.
„Je nemožné být na silnici připraven na každou eventualitu,“ říká Hugues Despres, Goodyear Consumer Brand Director pro region Evropa, Střední východ a Afrika, „ale s novou pneumatikou Eagle F1 Asymmetric 2 se řidič může cítit lépe připraven na nečekané události, kdy např. u brzdění stačí zlomek sekundy a pár centimetrů a všechno je jinak. Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 je pneumatika s vynikající brzdnou vzdáleností na suchém i mokrém povrchu, což ostatně napovídají i výsledky testů.“
Snížení spotřeby pohonných hmot a emisí CO2
Novou pneumatiku Eagle F1 Asymmetric 2 také charakterizuje velmi známá technologie Goodyear FuelSaving, jež zajišťuje sníženou spotřebu pohonných hmot a nízké emise CO2.
Pozornost inženýrů společnosti Goodyear se zaměřila na tři oblasti:
• Minimální hmotnost pneumatiky s menším množ-stvím materiálu a vylepšená konstrukce pneuma-tiky pro omezenou tvorbu tepla a valivý odpor;
• Nový druh „vysokopovrchové“ siliky, jenž přispívá ke snížení tvorby tepla;
• Aerodynamický dezén bočnic, který přináší výrazně nižší aerodynamický odpor snižující ztrátu energie, zejména při vyšších rychlostech.
Nízká hladina emisí hluku
Pneumatika Eagle F1 Asymmetric 2 garantuje hladkou a tichou jízdu. Optimalizovaný dezén bloku pneumatiky se 4sklonovým dělením s 64 bloky na vnější straně a 72 bloky na vnitřní straně pomáhá snižovat úroveň vydávaného hluku.
Lepší kilometrový proběh
Výsledkem zdokonaleného tvaru kontury pneumatiky a tuhosti běhounu je rovnoměrné rozložení tlaku a tuhosti po celé stopě, což vede k lepšímu kilometrovému proběhu.
K dispozici široká škála rozměrů
Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 je dostupná ve 29 oblíbených rozměrech:
235/50R18 XL 101 Y
215/45R17 87 Y
215/45R17 XL 91 Y
225/45R17 91 Y
225/45R17 XL 94 Y
235/45R17 94 Y
235/45R17 XL 97 Y
235/45R18 XL 98 Y
255/45R18 XL 103 Y
245/40R17 91 Y
245/40R17 XL 95 Y
225/40R18 88 Y
225/40R18 XL 92 Y
235/40R18 XL 95 Y
245/40R18 93 Y
245/40R18 XL 97 Y
255/40R18 95 Y
255/40R19 XL 100 Y
245/35R18 XL 92 Y
255/35R18 XL 94 Y
265/35R18 XL 97 Y
225/35R19 XL 88 Y
235/35R19 XL 91 Y
245/35R19 XL 93 Y
255/35R19 XL 96 Y
285/35R18 97 Y
255/30R19 XL 91 Y
265/30R19 XL 93 Y
275/30R19 XL 96 Y
V roce 2012 bude do rozměrové řady přidáno dalších 21 rozměrů.
Komentáře