Prototyp pneumatiky MICHELIN pro CITROËN TUBIK, stejný přístup k výkonu

, 29. září 2011, 0:00

Existuje velmi zřetelná paralela mezi CITROËNEM Tubik a prototypem pneumatik MICHELIN, které jsou součástí koncepce vozu.

Jak pneumatika, tak vůz v sobě úspěšně kombinují zdánlivě vzájemně se vylučující vlastnosti. Tubik je reakcí výrobce na celou řadu požadavků. Je to zároveň pohodlná kukla ve stylu lounge orientovaná na pohodlí, 9-ti místné vozidlo se vším možným stylingem a vybavením moderního prestižního hatchbacku, a vysoce výkonné auto s kontrolovanou spotřebou paliva.

Ve stejném duchu jako Tubik uspěly i prototypy pneumatik MICHELIN s celou řadou zlepšení svých vlastností. Mezi hlavní z nichž patří mimořádný počet najetých kilometrů a snížená spotřeba paliva.

Výzkumné týmy Michelinu pro dosažení tohoto výsledku navrhly pneumatiku nové dimenze, vetší než většina dnešních modelů (235 mm široká na průměr 22 palců). Velký průměr a relativně úzký obal zlepšují jeji aerodynamiku. Masivní průměr také znamená, že se prototyp pro ujetí stejné vzdálenosti musí méněkrát otočit než malá pneumatika.Tím pádem si lépe udrží svůj tvar a méně se zahřívá, čímž dále snižuje spotřebu energie. Mimo to je u takto velkého průměru pneumatiky použito na výrobu dezénu také více gumy, což je plus, které znamená, že řidiči mohou najet větší počet kilometrů a snížit tím tak své celkové provozní náklady.

Výzkumné a vývojové týmy Michelinu objevily celou řadu inovací. Pracovaly na dokonalejší struktuře pneumatiky, rozměrech, materiálech a designu dezénu, takže prototyp pneumatiky nabízí novému vozu CITROËN Tubik vysokou energetickou účinnost, bezpečnost a pohodlí.

CITROËN a MICHELIN mají stejnou filozofii: již dnes nabídnout správná řešení préblémů spojených s mobilitou zítřka.

 

Zdroj: michelin.cz

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!