Nová speciální zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 nabízí odolnost a stabilitu v

, 16. ledna 2012, 0:00

Nová zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 představuje kombinaci nekompromisní přilnavosti a jedinečné odolnosti.

Tato vysoce odolná pneumatika, určená pro náročné jízdní podmínky 4×4 a SUV vozidel, zůstává stabilní, bezpečná, a přitom efektivně pohyblivá na každém typu povrchu, včetně kluzké, zledovatělé či zasněžené vozovky.

Nová pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 vyniká nejen nadstandardní přilnavostí, která je typická pro všechny pneumatiky řady Hakkapeliitta, ale ve srovnání se svými předchůdci zároveň jedinečnou odolností vůči opotřebení a jízdní stabilitou. Kromě bezkonkurenční přilnavosti v extrémních podmínkách zaručuje tato pneumatika přesné, rychlé a stabilní jízdní reakce, a to i v těch nejnáročnějších podmínkách.

Propracovaná, silná a odolná stavba
Ojediněle silná stavba pneumatiky byla vyvinuta tak, aby unesla i těžké náklady SUV vozidel, pick-upů, dodávek a jiných lehkých nákladních vozidel a splňovala tak náročné požadavky náprav s vysokým zatížením. Speciálně vyvinutý ocelový pás je zesílen v oblasti ramen a obsahuje oproti běžným pneumatikám pro osobní vozidla více než 60 % oceli.

Prvotřídní výdrž umožňuje nová směs pryže, která je extrémně odolná vůči opotřebení a poškození. Ochranné prvky na bočnicích zvyšují spolehlivost pneumatiky a chrání ji před možnými průpichy či průrazy.

Stabilní jízda
„Kromě odolné stavby vyniká tento nový člen z řady zimních pneumatik Hakkapeliitta vysokou stabilitou a přilnavostí, které jsou zaručeny agresivním dezénovým vzorkem ve středové části. Díky významné míře lamelizace zaručuje pneumatika bezkonkurenční přilnavost na sněhu. Vysoká hustota drážek aktivně odvádí vodu a rozbředlý sníh z kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou,“ říká manažer vývojového týmu Juha Pirhonen.

Aby byla reakce na řízení maximálně spolehlivá i na vozovce nepokryté sněhem, disponuje pneumatika masivními a dlouhými bočními dezénovými bloky, které zpevňují středovou část běhounu. Vysoké množství dezénových bloků s ostrými hranami se odráží rovněž ve vynikající přilnavosti na sněhu.

Lamelové iniciátory aktivují a zesilují funkci lamel a zvyšují tak jízdní bezpečnost v rychle se měnících podmínkách.

Rovnováha a přilnavost díky ocelovým hrotům
Univerzální pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 úspěšně využívá důmyslných technických řešení užitých při výrobě pneumatiky Nokian Hakkapeliitta 7 pro osobní vozidla, která se stala vítězem četných testů.

Obě pneumatiky jsou vybaveny technologií Air Claw – dokonalou kombinací zcela nového systému směrového nahrotování a vzdušných tlumičů ve tvaru kapky na přední hraně dezénových bloků, který zajišťuje stoprocentní přilnavost v zimních podmínkách a optimální kontakt s vozovkou. Inovace funguje na podobném principu jako vzduchové polštáře v kvalitní běžecké obuvi: vzduchové tlumiče zmírňují a pohlcují nárazy při kontaktu hřebu s vozovkou a zaručují tak pohodlnou a tichou jízdu. Díky technologii vzduchových polštářů se rovněž snižuje opotřebení a hlučnost pneumatiky a zvyšuje se odolnost hrotu.

Na českém trhu bude pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 nabízena v bezhrotové verzi. Na území ČR legislativa v běžném provozu pneumatiky s hroty bohužel zakazuje.

Jízdní stabilita i v náročných podmínkách
Rozmístění hrotů v oblasti ramen v osmi řadách zaručuje spolehlivou podélnou i boční přilnavost. Vícestěnné hroty zvyšují velikost kontaktní plochy a následně i přilnavost na kluzkém povrchu.

Okolo hrotů se nachází indikátor jejich záběhu, který zmizí v okamžiku, kdy je nová pneumatika zajeta. Opatrná a uvážlivá jízda se doporučuje po dobu prvních 500 km: u nové pneumatiky je třeba se vyhnout prudkému brzdění a zrychlování a neplynulým změnám jízdního směru. Díky indikátoru se hřeb správně usadí a ve své pozici stabilizuje.

Bezpečnější jízda v zimních podmínkách
Indikátor opotřebení (DSI) a symbol sněhové vločky (WSI) umístěné na bočnici zvyšují jízdní komfort a bezpečnost. Indikátor opotřebení patří k standardnímu vybavení všech pneumatik Nokian. Čísla na běhounu ukazují zbývající tloušťku dezénového vzorku v hlavních drážkách. V okamžiku, kdy je pneumatika opotřebená, čísla zmizí.

Symbol sněhové vločky (WSI) představuje zimní indikátor opotřebení. Je viditelný až do okamžiku, kdy se hloubka hlavních drážek sníží na 40 %. Pokud symbol sněhové vločky zmizí, je bezpečná jízda zaručena pouze nákupem nových zimních pneumatik.
Správný tlak huštění je zvláště významný pro profesionální užití a vysoké zatížení. Pneumatika s doporučenou hodnotou tlaku huštění reaguje přesněji na pokyny řízení, zůstává odolná ve všech situacích, jezdí s nižším valivým odporem a snižuje tak celkovou spotřebu paliva. Doporučený tlak huštění pneumatiky a její správnou pozici na vozidle je možné snadno udržovat díky informačnímu poli umístěnému na bočnici pneumatiky.

Pneumatika Nokian Hakkapeliitta LT2 v tomto okamžiku pokrývá 12 rozměrů v rozmezí 16” až 18” a je uváděna do prodeje u prodejců pneumatik Nokian.

Vynálezce zimní pneumatiky má pod kontrolou i extrémní podmínky
Nokian Tyres vyvinul v roce 1934 celosvětově první zimní pneumatiku. O dva roky později se ze severské zimy zrodila zimní pneumatika Nokian Hakkapeliitta, v současnosti jedna z nejproslulejších zimních pneumatik na světě. Vynikající jízdní vlastnosti pneumatiky Hakkapeliitta v zimních podmínkách ocenily milióny řidičů, kteří vsadili na bezpečnost, ve více než 50 zemích světa.

Nejseverněji umístěný výrobce pneumatik testuje a vyvíjí nové členy řady Hakkapeliitta ve vlastním testovacím centru ve městě Ivalo, 300 kilometrů severně od polárního kruhu. Nokian Tyres je jediným výrobcem pneumatik na světě, který se zaměřuje na potřeby zákazníků zdolávajících extrémní severské podmínky a který vyrábí produkty speciálně pro ně uzpůsobené.

Nokian Hakkapeliitta LT2 – Odolnost a stabilita v náročných jízdních podmínkách
• Výjimečná jízdní stabilita
• Nadstandardní přilnavost a mobilita i v náročných zimních podmínkách
• Vynikající jízdní vlastnosti

 

Stěžejní inovace:

Technologie Air Claw
Technologie Air Claw je založena na kombinaci ocelového hrotu se vzduchovými tlumiči. Díky této technologii se snižuje opotřebení a hlučnost pneumatiky a zvyšuje se odolnost hrotu. Inovace funguje na podobném principu jako vzduchové polštáře v kvalitní běžecké obuvi: vzduchové tlumiče zmírňují a pohlcují nárazy při kontaktu hřebu s vozovkou a zaručují tak pohodlnou a tichou jízdu.

Lamelové iniciátory
Větší přilnavost. Lamelové iniciátory nacházející se na hraně dezénových bloků aktivují a zesilují funkci lamel na velmi kluzkém podkladu. Užší lamely jsou aktivovány širšími lamelami.

Ochrana bočnic před odíráním
Ochranné prvky bočnic snižují riziko jejich poškození.

Informační pole
Díky informačnímu poli je snadné udržovat doporučený tlak huštění pneumatiky a její správnou pozici na vozidle.

Indikátor opotřebení (DSI + WSI)
Větší bezpečnost v zimních jízdních podmínkách. Čísla na běhounu ukazují zbývající tloušťku dezénového vzorku v hlavních drážkách. V okamžiku, kdy je pneumatika opotřebená, čísla zmizí. Symbol sněhové vločky představuje zimní indikátor opotřebení. Je viditelný až do okamžiku, kdy se hloubka hlavních drážek sníží na 40 %. Pokud symbol sněhové vločky zmizí, je bezpečná jízda zaručena pouze nákupem nových zimních pneumatik.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!