Shell Eco-marathon 2012: Pneumatiky Michelin zlepšují spotřebu pohonných hmot

30. ledna 2012, 0:00

I v letošním roce bude společnost Michelin partnerem Shell Eco-maratonu, který se uskuteční v holandském Rotterdamu v termínu 17. – 19. května. Úkolem účastníků soutěže je dojet co nejdále na jeden litr paliva.

Tato akce poskytuje Michelinu příležitost prokázat kvalitu svých produktů a vyzkoušet v praxi nové technologie. V loňském roce se do akce zapojilo 190 týmů na obutí Michelin. V roce 2012 se Michelin opět do soutěže zapojí se speciálně vyvinutými pneumatikami s extrémně nízkým valivým odporem. Zajímavostí je, že tyto pneumatiky mají až 6 krát nižší úroveň valivého odporu ve srovnání s běžnou úspornou pneumatikou MICHELIN Energy™ Saver. To je také důvod, proč Michelin významně pomáhá řidičům aktivně snižovat spotřebu paliva.

V uplynulých letech obouval Michelin více než 80% soutěžících v kategorii prototypů, která zahrnuje ultra moderní vozy navržené tak, aby dosáhly co nejnižší spotřeby paliva. Pro kategorii městské koncepty, kde závodí automobily podobné těm, které můžete vidět v běžném provozu, dodává Michelin standardní nízkoenergetické pneumatiky. Zde je procento zastoupení tohoto obutí ještě vyšší, 90%. To, že pneumatiky hrají důležitou roli ve snižování spotřeby paliva je všeobecně známo, nicméně jejich vliv je mnohem
významnější právě v kategorii prototypů. U standardních vozů ovlivňují pneumatiky 20% spotřeby paliva. U prototypů je to však již okolo 60%.

“Shell Eco-maraton pro nás představuje plnohodnotnou laboratoř pro naše výzkumné týmy,” konstatuje Pascal Couasnon, Vice President pro technickou komunikaci. “Implementujeme unikátní technologie, které se následně využívají v každodenním životě.”

Při vývoji nových produktů se skupina Michelin vždycky zaměřuje na kombinaci řešení, které kombinují bezpečnost, dlouhou životnost a ekonomiku provozu. V roce 2011 skupina Michelin investovala 500 milionů eur do výzkumu a vývoje a že energetická
efektivita a vyváženost výkonu pneumatik patří k prioritám výzkumu.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!