Dunlop Sport Maxx RT – nový lídr závodního pole na trhu vysoce výkonných pneumatik

, 23. března 2012, 0:00

Dunlop, jeden z předních výrobců výkonných a vysoce výkonných pneumatik, oznamuje nový přírůstek na evropském trhu sportovních pneumatik. Nová silniční pneumatika Sport Maxx RT (Racing Technology), navržená speciálně pro milovníky řidičského umění, vychází vstříc automobilovým nadšencům, kteří si chtějí naplno vychutnat pocit z ovládnutí velkého množství koňských sil pod kapotou.

„Dědictví značky Dunlop vychází z jejích úspěchů na závodních okruzích a z řidičského potěšení, které tato značka přináší“ – říká Sanjay Khanna, Managing Director značky Dunlop. „Uvedením Sport Maxx RT představujeme nový typ pneumatiky na poli vysoce výkonných silničních pneumatik. Spojuje v sobě to nejlepší z našich více než 120 letých zkušeností na silnici i závodních okruzích. Je to pneumatika, jejíž kvalitu a sílu je možné pocítit při každém kilometru jízdy."

Nová pneumatika byla vyvinuta k dokonalému přenosu síly automobilu na vozovku. Při návrhu i vývoji této pneumatiky byly hojně využívány technologie a poznatky získané při výrobě závodních pneumatik. Sport Maxx RT disponuje vylepšenou přilnavostí na silnici díky běhounové směsi odvozené ze směsi využívané v motoristickém sportu. Poskytuje zvýšenou přizpůsobivost povrchu silnice a zlepšuje celkovou přilnavost pneumatiky na suchu i na mokru. Pneumatika rovněž nabízí vysokou ovladatelnost, jelikož její masivní vnější rameno zvětšuje kontaktní plochu při zatáčení, především pak ve vysokých rychlostech.

 

Na mokru Sport Maxx RT výborně přenáší potřebný výkon na silnici a navazuje tak na své předchůdce. Pneumatika lépe odolává aquaplaningu díky velkým středovým drážkám, jež zvyšují množství odváděné vody. Kulatý tvar stopy umožňuje, aby byla voda odváděna za pomoci postranních drážek, čímž je zajištěn maximální přenos výkonu automobilu přímo na silnici a ne jen na vodu, která se na ní nachází.

Kratší brzdná dráha, zejména ve vysokých rychlostech, je zajištěna díky speciálními blokům umístěnými v dezénu běhounu pneumatiky. Tyto bloky, vyztužené postranními bloky, zajišťují svou zvýšenou pevností, že se okraje běhounu nezvedají. K nižší spotřebě přispívá optimální rozložení materiálu podporující snižování vytvořeného tepla a také aerodynamická bočnice a ramena snižující odpor vzduchu.

Nedávné testy TÜV nové pneumatiky Sport Maxx RT potvrzují spolehlivé jízdní vlastnosti. Při srovnání se svými nejbližšími konkurenty dokázala pneumatika Sport Maxx RT, že může konkurenty překonat na suchu i na mokru, a to o výrazných 7%. Navíc, nezávislé testy ukázaly o 11% lepší valivý odpor ve srovnání s klíčovými konkurenty na trhu.

„V roce 2012 představujeme pneumatiku Sport Maxx RT s cílem i nadále potvrzovat naši vedoucí pozici na trhu vysoce výkonných pneumatik,“ uvádí Sanjay Khanna, Managing Direcor značky Dunlop. „Pozorujeme růst na trhu UHP pneumatik a Sport Maxx RT nám napomůže uspokojit tuto zvýšenou poptávku.“

Uvedení pneumatiky Sport Maxx RT přichází v čase, kdy řidiči a výrobci originálního příslušenství stále více opouštějí 16 palcové ráfky a ve velkém přecházejí na ráfky o velikosti 17 a 18 palců, tedy dva rozměry, které Sport Maxx RT plně pokrývá. Nová pneumatika je vyvinuta, aby splňovala požadavky automobilek s výkonnými vozy ve svém portfoliu, jako jsou Audi, Maserati, Mini, BMW, Jaguar a Mercedes AMG.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!