Bridgestone vstoupil letos do své jedenácté sezony v závodech MotoGP a do čtvrté sezony jako oficiální dodavatel pneumatik pro MotoGP.
Letošní sezona je pro MotoGP přelomovou událostí, protože na start byly poprvé připuštěny závodní motocykly kategorie CRT (Claiming Rule Team), jejichž motory vycházejí ze sériové výroby. Zároveň se do této třídy vrátily litrové stroje. Bridgestone vyvinul pro rok 2012 pneumatiky s novými specifikacemi, které umožní všem motocyklům nastoupit na startovní rošt společně (navzdory rozdílné technice) a dosáhnout v závodech svého maximálního výkonového potenciálu.
Vývoj pneumatik se specifikací pro rok 2012 se zaměřil speciálně na zlepšení výkonu v zahřívací fázi, zprostředkování lepšího pocitu kontaktu s vozovkou a zvětšení rozpětí provozních teplot. Výsledkem je extrémní jistota pro jezdce a předvídatelná charakteristika přilnavosti od prvního kola.
Nejnovější evoluce pneumatik pro MotoGP pokračuje v závodní filozofii značky Bridgestone spočívající v dosahování maximálního výkonu a životnosti v širokém rozpětí provozních podmínek. Tento přístup přinesl značce Bridgestone nejen obrovské úspěchy v MotoGP, ale umožnil jí také využívat nasbírané zkušenosti při vývoji silničních pneumatik. Technologie odvozené ze závodních pneumatik nalézají uplatnění například v nejnovějších pneumatikách Bridgestone BATTLAX S20 Hyper Sport.
Do letošního mistrovství světa MotoGP vstoupilo 21 jezdců ze 14 týmů. Pro Bridgestone znamená nová sezona začátek nového tříletého kontraktu s MotoGP v postavení oficiálního dodavatele pneumatik pro tento závodní seriál. Tím je zajištěno, že silniční motocyklové pneumatiky Bridgestone budou i po mnoho následujících let profitovat z nejmodernějších technologií vyvíjených s pomocí nejlepších jezdců na světě.
Bridgestone v MotoGP
Bridgestone vstupuje do čtvrté sezony jako oficiální dodavatel pneumatik v MotoGP. Vzestup společnosti Bridgestone byl po vstupu do nejvyšší kategorie silničních motocyklových závodů v roce 2002 velmi rychlý. Japonský výrobce se nicméně zúčastnil prvních závodů na národní úrovni již před třemi desetiletími.
1984
Bridgestone se poprvé zúčastnil motocyklových závodů. Pneumatiky dodával jezdcům v kategorii 250 cm3 japonského mistrovství. Během 80. let začal Bridgestone závodit také v kubatuře 500 cm³.
1985
Bridgestone pokračuje ve třídě 250 cm³ a Dai Kobayashi získal titul japonského mistra ve třídě 250 cm³, což byl první titul pro značku Bridgestone ve významné závodní sérii.
1987
Jezdec Dai Kobayashi závodící na divokou kartu na Hondě 250 cm³ vybojoval na okruhu Suzuka první vítězství pro značku Bridgestone v podniku mistrovství světa.
1989
Tadayuki Okada vyhrál titul mistra Japonska v kategorii 250 cm³.
1991
Bridgestone debutoval v mistrovství světa v kategorii 125 cm³.
2001
Bridgestone testoval a hodnotil závodní pneumatiky při přípravě na svůj vstup do nejvyšší kategorie motocyklových závodů na strojích poháněných motory 500 cm³.
2002
Bridgestone vstoupil do MotoGP se dvěma týmy Kanemoto Racing a Proton Team KR. Jeremy McWilliams (Proton Team KR) získal v Austrálii pro pneumatiky Bridgestone poprvé první místo na startu.
2003
Pramac Racing vsadil společně s týmem Proton Team KR v MotoGP na pneumatiky Bridgestone. Makoto Tamada (Pramac) dojel v Brazílii třetí, a získal tak pro Bridgestone první umístění na stupních vítězů na této úrovni. Bridgestone opustil mistrovství světa ve třídě 125 cm³ po 30 vítězstvích a 85 místech na stupních vítězů.
2004
Bridgestone dodával pneumatiky týmům Camel Honda, Kawasaki Racing a Team Suzuki v MotoGP. Tamada (Camel Honda) získal pro Bridgestone první dvě vítězství v Brazílii a Japonsku jen dva roky po vstupu výrobce pneumatik do nejvyšší kategorie.
2005
Obliba pneumatik Bridgestone v MotoGP rostla. Pneumatiky japonského výrobce používaly již všechny týmy jezdící na strojích značek Ducati, Kawasaki a Suzuki. Loris Capirossi (Ducati) si zajistil na pneumatikách Bridgestone vítězství v závodech MotoGP v Japonsku a Malajsii.
2006
Všichni výrobci používající pneumatiky Bridgestone dosáhli během sezony na místa na stupních vítězů, zatímco Capirossi (Ducati) oslavil tři vítězství.
2007
Casey Stoner na Ducati se stal prvním mistrem světa MotoGP na pneumatikách Bridgestone. Jezdci na pneumatikách Bridgestone vyhráli 12 z 18 závodů a v pěti případech obsadili všechna místa na stupních vítězů. V této sezoně oslavil Bridgestone svůj 100. start v závodě MotoGP (ve Valencii).
2008
Bridgestone dodával pneumatiky pro šest týmů MotoGP a 11 jezdců. Jezdci na pneumatikách Bridgestone vyhráli 15 z 18 závodů. Ve své první sezoně v barvách značky Bridgestone si Valentino Rossi (Fiat Yamaha) zajistil šestý titul v nejvyšší kategorii mistrovství světa v řadě.
2009
Bridgestone byl jmenován oficiálním dodavatelem pneumatik MotoGP na dobu tří let, během nichž poskytuje pneumatiky a podporu všem týmům a jezdcům. Pět různých jezdců vyhrálo během roku alespoň jeden závod a jedenáct jezdců stálo na stupních vítězů. Rossi zajistil další mistrovský titul pro tým Fiat Yamaha. Stoner v Austrálii dosáhl 50. vítězství v MotoGP na pneumatikách Bridgestone.
2010
Rok jezdce Jorgeho Lorenza, který získal svůj první titul mistra světa ve svém druhém roce na pneumatikách Bridgestone poté, co se jen dvakrát během sezony neumístil na stupních vítězů. Na vítězství dosáhli nejlepší čtyři jezdci sezony a všech sedm nejlepších jezdců se alespoň jednou umístilo na stupních vítězů. Bridgestone v Malajsii oslavil svůj 150. start ve Velké ceně v nejvyšší třídě.
2011
Casey Stoner přešel do týmu Repsol Honda a na cestě k druhému titulu mistra světa v MotoGP – obou dosáhl samozřejmě na pneumatikách Bridgestone – si na své konto připsal deset vítězství. Do statistik vítězů se zapsali čtyři různí jezdci a celkem devět jezdců vystoupalo během sezony, v níž Bridgestone získal pátý titul mistra světa v MotoGP, na stupně vítězů.
Komentáře