Goodyear dokončila testování přibližně 1200 různých osobních pneumatik, což pokrývá kolem 70 typů pneumatik. Tím zajistila, že všechny její pneumatiky budou připraveny splnit nové evropské nařízení, které od 1. listopadu 2012 vyžaduje povinné označení prodávaných pneumatik standardizovaným štítkem.
Ohodnocení všech pneumatik, jež zabralo téměř celý rok, se uskutečnilo v inovačním centru společnosti Goodyear v Lucemburku, které je hlavním výzkumným a vývojovým zařízením společnosti v tomto regionu. Goodyear začal testovat všechny své pneumatiky, aby vyhověl novému evropskému nařízení, které vejde v platnost 1. listopadu tohoto roku. Toto nové nařízení vyžaduje, aby si každý výrobce sám otestoval pneumatiky na základě striktně určených zkušebních předpisů Evropské unie.
Hodnocení bylo dokončeno o necelý měsíc dříve než začne období, kdy prodejci mohou začít dobrovolně umísťovat štítky na pneumatiky, a o šest měsíců dříve, než se toto označování stane povinným. Od 30. května je dovoleno začít dobrovolně umísťovat štítek s hodnocením na všechny pneumatiky prodávané v Evropské unii. Od 1. listopadu se toto označování stane povinností. Nový štítek byl navržen tak, aby zákazníci byli lépe informováni o výrobku, který si kupují, a uvědomili si jeho vliv na celkovou přilnavost auta na mokru, spotřebu pohonných hmot a hluk.
Pro společnost Goodyear, která staví svou reputaci na podporování bezpečnosti na silnicích a ohleduplnosti k životnímu prostředí již více než 100 let, bylo klíčové, aby na nové evropské značení byla připravena včas. Zavedení evropského značení přinese nové úhly pohledu zejména na dvě kritéria, a to valivý odpor, který ovlivňuje spotřebu pohonných hmot a emise CO2, a brzdění na mokru, důležité bezpečnostní kritérium.
Kromě samotného označování pneumatik zahajuje společnost Goodyear zároveň aktivně informační kampaně a zařazuje informace o štítcích do materiálů pro zákazníky, a to včetně přehledu o štítcích na internetových stránkách a v tiskových materiálech.
„Věříme, že štítek bude hrát podstatnou roli při napomáhání spotřebitelům lépe se seznámit s klíčovými bezpečnostními a ekologickými přednostmi pneumatik“, říká Xavier Fraipont, Director Technology Consumer Tires. „Proto jsme přistupovali k hodnocení všech našich pneumatik s nejvyšší vážností. Dohromady bylo zapojeno do práce kolem 100 specialistů a dalších pracovníků.“
Komentáře