Goodyear Dunlop vystavuje koncepty pneumatik s hodnocením AA na mezinárodním veletrhu pneumatik

8. června 2012, 0:00

Pět měsíců před začátkem platnosti nového evropského nařízení o značení pneumatik pomocí standardizovaných štítků představuje společnost Goodyear Dunlop své první koncepty pneumatik pro osobní vozidla, jež dosáhly na novém evropském štítku hodnocení A ve valivém odporu i v přilnavosti na mokru.

„S hrdostí oznamujeme, že jsme dosáhli zásadního průlomu v technologiích používaných při výrobě pneumatik, které vedou jak k výrazně nižší spotřebě pohonných hmot, tak i k lepší přilnavosti na mokru,“ říká Jean-Pierre Jeusette, Director Goodyear Innovation Center, Lucembursko.

Dlouhodobým cílem společnosti Goodyear Dunlop je aplikovat tyto technologie a směsi u nejekologičtějších produktových řad společnosti – Goodyear EfficientGrip a Dunlop Sport BluResponse.

„Je obrovskou výzvou vyvíjet pneumatiky, které dosahují nejvyššího hodnocení ve všech parametrech uvedených na nových štítcích, a udržet vysokou úroveň výkonnosti ve všech dalších významných kritériích týkajících se výkonu a bezpečnosti, jako jsou brzdění a jízdní vlastnosti na mokru, stabilita ve vysoké rychlosti, kilometrový proběh a aquaplaning. Naší největší výzvou je nyní práce na industrializaci těchto nových technologií a pokročilých směsí materiálů, abychom zajistili možnost jejich výroby ve velkém. To pro naše inženýry stále představuje ještě mnoho dalších měsíců tvrdé práce. Ať už se snažíme vylepšit jakýkoli specifický rys výkonnosti, cílem je vždy pneumatika vyvážená v celém spektru výkonnostních kritérií společnosti Goodyear Dunlop,“ doplnil Jeusette.

 

Nový evropský standardizovaný štítek, povinný od 1.listopadu 2012, bude zákazníky informovat o třech klíčových vlastnostech pneumatiky: spotřebě pohonný hmot, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Společnost Goodyear Dunlop kromě těchto velmi důležitých výkonnostních parametrů pneumatik uvedených na štítku analyzuje při vývoji nové pneumatiky více než 50 kritérií.

Nový evropský štítek určený na pneumatiky se podobá existujícím energetickým štítkům (např. u domácích spotřebičů), kde písmeno „A“ označuje nejvyšší známku výkonu ve své kategorii. Část štítku informující o přilnavosti na mokru poskytne spotřebitelům informaci o tom, jak dobře pneumatika brzdí na mokré vozovce. Vliv na spotřebu pohonných hmot se měří na základě úrovně valivého odporu pneumatiky. Valivý odpor má přímý vliv na spotřebu pohonných hmot a tedy i snižování emisí CO2, čímž zlepšuje ekologický dopad pneumatiky. Hlučnost je vyjádřena v decibelech, společně s jednou, dvěma nebo třemi zvukovými vlnami, přičemž jedna vlnka znamená nejtišší pneumatiku a tři vlnky nejhlučnější.

Jak vysvětluje Jean-Pierre Jeusett, společnost Goodyear Dunlop dosáhla se svými novými koncepty nejvyššího možného ohodnocení v přilnavosti na mokru a také nejvyšší známky „A“ ve vlivu na spotřebu pohonných hmot. Pneumatika dosáhne dobrého výsledku také ve třetím kritériu nového evropského štítku pro pneumatiky – vnější hlučnosti. „Naše úsilí vyřešit tradiční konflikt mezi určitými kritérii při výrobě pneumatik, jež jsme vynaložili během posledních tři let ve výzkumu a vývoji, se brzy vyplatí. Jsem si jist, že naše nové technologické koncepty zvýší povědomí o připravované legislativě týkající se označování pneumatik a současně pomohou lidem pochopit, jak je náročný vývoj pneumatik a že existuje mnohem více kritérií, která je třeba při vývoji, prodeji a nákupu moderních pneumatik zohlednit, než jsou jen ta tři uvedená na štítku,“ uvádí Jeusette.

Zmíněné dva koncepty pneumatiky Goodyear EfficientGrip AA edition a Dunlop Sport BluResponse AA jsou k vidění na veletrhu REIFEN, předním evropském veletrhu pneumatik, na stánku společnosti Goodyear Dunlop číslo 117 v hale 3, který se koná v německém Essenu od 5. do 8. června. Své nejnovější produkty a služby týkající se pneumatik tam vystavuje více než 600 vystavovatelů z přibližně 40 zemí. Organizátoři očekávají vice než 18 000 návštěvníků z řad odborné veřejnosti. Tyto koncepty pneumatik nebudou na prodej.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!