Dunlop předvedl pneumatiku AA na závodě 24 hodin v Le Mans

25. června 2012, 0:00

Společnost Dunlop přivezla pneumatiku Sport BluResponse AA na nejznámější čtyřiadvacetihodinový závod, jenž se koná v Le Mans ve Francii. Jedná se o první pneumatiku Dunlop, která dosáhla hodnocení AA podle nového značení pneumatik dle nařízení Evropské unie.

Závod 24 hodin v Le Mans je známý jako jeden z nejstarších automobilových vytrvalostních závodů, který se koná každoročně již od roku 1923. Koncept pneumatiky, vyvinutý na základě moderních technologií používaných v závodních pneumatikách Dunlop, je primárně využíván k předvádění a bude použit jako základ při dalším výzkumu a vývoji. Dunlop Sport BluResponse AA lze označit za významný technologický krok vpřed, jelikož tato pneumatika získala nejvyšší hodnocení hned ve dvou parametrech uváděných na novém evropském štítku.

 

Dle nového evropského značení dosahují pneumatiky Dunlop AA nejvyššího hodnocení jak ve valivém odporu, jenž ovlivňuje spotřebu pohonných hmot, tak v přilnavosti na mokru . Obě tato kritéria hrají klíčovou roli v motoristickém sportu, kdy nižší spotřeba umožňuje závodním vozům dojet dále, což je při vytrvalostních závodech obzvláště důležité, a kdy množství paliva a přilnavost na mokru zásadně ovlivňuje schopnost vozu zůstat v závodě i za náročných deštivých podmínkem.

„Přivezli jsme pneumatiku Dunlop Sport BluResponse AA, aby se postavila po bok pneumatik Sport Maxx RT a Sport Maxx Race i našich moderních hladkých závodních pneumatik,“ uvedl Sanjay Khanna, Managing Director, Dunlop Brand. „Nové evropské značení pneumatik pro nás znamená výzvu splnit náročný úkol dodat pneumatiku, která žije a dýchá duší značky Dunlop – duší motoristickou – a zároveň splňuje kritéria, jež vešla v platnost 30. května. Vystavení naší pneumatiky Sport BluResponse AA je jasným důkazem schopnosti našich inženýrů dodržet slib a spojit sportovní pneumatiku s vysokým hodnocením na štítku.“

Inženýři společnosti Dunlop dnes pracují při vývoji pneumatik s přibližně padesáti kritérii. To se projeví v informacích poskytovaných o každém produktu na webových stránkách společnosti Dunlop a v informačních tiskovinách u obchodníků a na dalších prodejních místech. Ačkoli nový štítek zdůrazňuje tři klíčové indikátory výkonnosti, značka Dunlop jej vnímá v souvislosti s více než 50 parametry, které pro hodnocení pneumatik využívá.

Od 1. listopadu 2012 se ve státech Evropské unie stane používání standardizovaných štítků na pneumatikách legislativní povinností. Značení bude informovat spotřebitele o třech klíčových vlastnostech pneumatiky: valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti. Vnější valivá hlučnost pneumatiky je vyjádřena v decibelech, spolu s jednou, dvěma nebo třemi vlnkami, přičemž jedna vlnka znamená nejtišší pneumatiku a tři vlnky nejhlučnější.


 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!