Podzim přináší premiéru nové pneumatiky ContiWinterContact TS 850

, 1. října 2012, 0:00

Nová pneumatika ContiWinterContact TS 850 je vybavena celou řadou inovativních technololgií. Na typické zimní vozovce nabídne lepší záběrové vlastnosti než její předchůdce, dále pak kratší brzdnou dráhu na mokrém povrchu, vylepšený handling, vyšší kilometrový výkon a nižší valivý odpor.

Inženýři společnosti Continental vynaložili maximální úsilí a ve snaze vytvořit bezpečnější, ekonomičtější a ekologičtější pneumatiku, se zaměřili především na to, aby konstrukční prvky tohoto produktu byly na skutečně špičkové úrovni.

Nový koncept dezénu běhounu pro mimořádně dobré záběrové vlastnosti na sněhu
Směrový dezén běhounu pneumatiky ContiWinterContact TS 850 je konstruován tak, aby měly bloky dezénu co nejvíce záběrových hran. Díky jejich uspořádání zabírá při rozjezdu a brzdění přibližně o 10% hran více a o 20% při zatáčení. Tím se pneumatika doslova “zakousne” do ledu a sněhu na vozovce. Hrany bloků v ramenní oblasti jsou navrženy pod speciálním úhlem pro zlepšení záběrových vlastností na sněhu, hrany bloků ve středu dezénu přechází do ostřejšího úhlu k zajištění lepší stability na ledu. Výsledkem této „dělby práce“ dezénu běhounu je, že pneumatika má zlepšené jízdní vlastnosti v zimních podmínkách.  

Nová technologie lamel pro zlepšený záběr
Použití nových sinusových lamel s proměnlivou délkou amplitudy zvyšuje počet adhezních hran. Inženýři zde řešili konflikt prodloužení délky záběrových hran v průběhu života pneumatiky, které je spojeno s rovnoměrnou tuhostí dezénu. Toto umožňuje novým lamelám umístěným ve středové oblasti dezénu zlepšit záběr na sněhu a ledu. Na vozovce pokryté sněhem se hrany lamel zakusují pevněji do podkladu a tím získávají vyšší záběr, což usnadňuje brzdění a rozjíždění. Na zledovatělé vozovce pak toto velké množství lamel funguje obdobně jako stěrače: proniknou totiž tenkou vrstvou vody na ledu. Jednotlivé hrany tak zabírají mnohem efektivněji.

Lamely bloků umístěné v ramenní oblasti pneumatiky fungují poněkud odlišně. Vnitřní část bloků zůstává pod zatížením i při rychlém průjezdu zatáček. Takto dosažená vyšší tuhost přináší výrazně bezpečnější handling na jakékoli vozovce – od suché až po zledovatělou. Pneumatiky díky tomu rychleji reagují na změny směru řízení. Aby byla po celou dobu životnosti pneumatiky zajištěna konstantní tuhost bloků, jsou v nich lamely uspořádány tak, aby se s časem snižovala jejich tuhost a tím docházelo ke kompenzaci nárůstu tuhosti bloků způsobené snížením výšky dezénu (princip 3D lamel).

Upravený profil bočnice zlepšuje handling na suché vozovce
Aby nová zimní pneumatika ContiWinterContact TS 850 předčila v handlingu svého předchůdce, bylo nutné zajistit její vyšší tuhost. Toho bylo docíleno dvěma způsoby: snížením výšky flexibilní části bočnice a mimořádně plochým profilem pneumatiky. Výsledkem je rychlejší přenos sil z ráfku na pneumatiky, takže vozidlo na změnu směru jízdy reaguje rychleji a bezpečněji.

Konstrukce bočnice přispívá k nízkému valivému odporu
Zažitý předsudek, že zimní pneumatiky mívají výjimečně vysoký valivý odpor, lze vymýtit jen velmi pomalu. Vývojáři společnosti Continental se proto u nové pneumatiky ContiWinterContact TS 850 zaměřili též na bočnice. Aby snížili deformace v této oblasti, upravili konstrukční části: bočnici, patní jádro a patní výztuhu. Díky tomu se jim podařilo snížit vývin ztrátové energie, která vzniká při deformaci této oblasti, což vedlo ke snížení valivého odporu. Přitom využili inovativní směs, kterou aplikovali v místě styku pneumatiky a ráfku. Tato směs navíc zabraňuje deformacím strukturálních částí pneumatiky. Při porovnání s předchozím modelem přinesla tato inovace snížení valivého odporu o 10%.

Zdroj: Tisková zpráva Continental

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!