Shrnutí trhu osobních pneumatik v roce 2011

, 8. dubna 2012, 0:00

Podle studie evropského sdružení ETRMA, trh pneumatik pro osobní a nákladní automobily se v Evropě v roce 2011 zvýšil o 3,8%.

Prodej pneumatik v Evropě v roce 2011
Podle zprávy ETRMA se v Evropě v roce 2011 prodalo více než 238.3 milionů pneumatik pro osobní automobily. To představuje nárůst o 3,8% ve srovnání s loňským rokem, ale dle dalších analýz údajů, je těžké nedojít k závěru, že tento příznivý výsledek je z velké části kvůli dynamického růstu poptávky zimních pneumatik.

V roce 2011 se prodalo 93,4 milionů zimních pneumatik, což je o 18,4% více než v loňském roce, zatímco objem prodeje letních pneumatik ve stejném období klesl o téměř 4% na 144.7 milionů kusů.

Západní, střední a východní Evropa – prodej letních a zimních pneumatik v roce 2011
Největší podíl na trhu s pneumatikami má západní Evropa – 193,3 miliónů kusů (nárůst o 1,7%), následuje střední Evropa – 30 miliónů (nárůst o 11%) a východní Evropa – 14.8 mil. Kč (nárůst o 20,2%).

V západní Evropě prodej letních pneumatik dosáhl 126,6 milionu kusů, což je méně o 5,1%. Prodej zimních pneumatik však vzrostl o 17,9%, což představuje 66,6 mil. kusů.

Ve střední Evropa v roce 2011 vzrostly tržby o 4,1% ročně na 12,7 milionů kusů, přičemž byl 16,7 procentní nárůst poptávky po zimních pneumatik ve výši 17,3 mil. kusů.

Největší nárůst (11,8%) prodeje letních pneumatik byl zaznamenán ve východní Evropě, kde prodej dosáhl 5,3 milionů kusů. V této oblasti se rychle rozšiřuje prodej zimních pneumatik, který dosáhla objemu 9,7 mil. kusů, což představuje nárůst o 25,5%.

 

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!