Pozor za deště – číhá na vás aquaplaning

, 28. srpna 2017, 16:51

Při snižující se hloubce dezénu vytlačují pneumatiky podstatně méně vody. Při dosažení zákonem předepsané minimální hloubky dezénu 1,6 mm klesne odvod vody až na 50 procent. Při aquaplaningu dejte nohu z plynu, žádné točení volantem a co nejméně brzdit.

Continental aquaplaning Porsche

Jestliže nová pneumatika vytlačuje každou sekundu při rychlosti 80 km/h až 30 litrů vody, klesne odvod vody při dosažení zákonem předepsané minimální hloubky dezénu 1,6 mm až na 50 procent. Z měření společnosti Continental plyne, že při zbytkové hloubce dezénu tři milimetry má pneumatika ještě téměř 80procentní schopnost odvádění vody.

Výrobce pneumatik k tomu provedl různé pokusy s různými druhy pneumatik. Výsledek: Všechny modely pneumatik s klesající hloubkou dezénu ztrácí schopnost odvádět větší množství vody. Proto by se při dosažení hranice tří milimetrů měli řidiči poohlédnout po nových pneumatikách.

Tabulka Continental odvod vody podle hloubky dezénu

 

K usnadnění orientace spotřebitelů umístili výrobci pneumatik jako například Continental nebo Uniroyal mezi profilové drážky takzvané indikátory opotřebení „pro mokré podmínky“. Jsou to malé výstupky mezi bloky profilu s výškou tři milimetry. Jakmile okolní profil dosáhne výšky tohoto výstupku, je kvůli bezpečnosti všech účastníků silničního provozu nutné provést výměnu pneumatik. Indikátory opotřebení pro mokré podmínky lze nalézt v jedné linii se symbolem dešťové kapky na boční straně pneumatiky.

U nových a zajetých pneumatik vždy při jízdě v dešti platí, že se rychlost musí snížit, aby nedošlo k aquaplaningu. Pokud pneumatika i přesto na vodě uklouzne, musí se ihned dát noha z plynu a vyřadit. Vyhněte se točení volantem nebo brzdění; pokud však hrozí nehoda, začněte ihned brzdit – ve většině případů zadní kola ještě zabírají, abyste snížili rychlost. Jakmile má vozidlo opět kontakt s vozovkou, lze v jízdě pokračovat se sníženou rychlostí.

Související články

Nová pneumatika CrossContact ATR je ideální na silnici i do terénu
Nová pneumatika CrossContact ATR je ideální na silnici i do terénu

Drtivá většina nových SUV má dnes z výroby obuté pneumatiky, které jsou určeny pouze pro jízdu po asfaltu. Pro ty motoristy, kteří občas plánují nějaký výlet do terénu, Continental nově přináší pneumatiky CrossContact ATR, jež jsou navrženy jako obojživelné: s poměrem 70/30 ve prospěch jízdy po silnici.

Letní pneu Continental PremiumContact 6 získala ocenění za design
Letní pneu Continental PremiumContact 6 získala ocenění za design

Nová letní pneumatika PremiumContact 6 pro automobily střední třídy a luxusní vozy si vysloužila dvě mezinárodně uznávaná ocenění za design. Porotci, kteří rozhodovali, komu připadnou ceny IF Design Award a red dot design award za rok 2017, ocenili mimořádně zdařilý návrh tohoto pláště.

Hučí vám letní pneumatiky? Problém může být jinde
Hučí vám letní pneumatiky? Problém může být jinde

Možná to znáte. Chcete si užít pohodový letní výlet, ale místo hudby z rádia či vtipných historek od spolujezdců slyšíte nepříjemné hučení pneumatik. Není však dobré nad tímto problémem mávnout rukou a snažit se hučení ignorovat. Problém se totiž nemusí týkat přímo pneumatik, ale může souviset s jinou závadou na vozidle.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!