Moderní hnací ústrojí Citroënu s názvem Hybrid Air, který vyrábí PSA Peugeot je vysoce energeticky efektivní. Pneumatiky Michelin pomáhájí vylepšit jejich již tak vynikající vlastnosti.
4.3 gramu na kilometr a 0.18 litru na 100 kilometerů, to jsou hlavní přínosy pneumatik Michelin pro tento vůz.
Francouzský výrobce automobilů oznámil, že prototyp Hybrid Air spotřebuje 2.9 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž emise oxidu uhličitého budou na úrovni 68 gramů na kilometr. Pro Citroën C3, se stejným výkonem spotřebuje 4.5 litrů paliva na 100 kilometrů a emituje 104 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Spotřeba paliva je snížená o 1.6 litrů paliva na 100 kilometrů a emise o 35 gramů. Na prototypu Hybrid Air tak pneumatiky snižují emise o dalších 4.3 gramu na kilometr a spotřebu 0.18 litru na 100 kilometrů.
Navíc pneumatiky Michelin prodlužují živostnost a požitek z jízdy.
“Vysoké a úzké”, dvě slova, která charakterizují tuto novinku a zároveň popisují efektivní architekturu pneumatiky.
Aby nová pneumatika dosáhla takovýchto výkonů, vyvinuli výzkumníci z laboratoří Michelin nový rozměr (165/50 R18). Výběr úzké pneumatiky s velkým průměrem umožňuje vylepšit vlastnosti obutí současně v několika oblastech. Energetická výkonnost je vylepšena pomocí velmi nízkého valivého odporu a lepší aerodynamiky. Zároveň došlo k vylepšení vlastností pneumatiky na vodě. Tzv. efekt přídě lodi, který je vlastní úzkým pneumatikám umožňuje proražení vodní plochy. Větší průměr zase vylepšuje jízdní comfort tím, že lépe absorbuje nerovnosti povrchu vozovky. Navíc užší pneumatika a delší kontaktní plocha snižuje hluk.
1,7kg váhy uspořeno pomocí každé pneumatiky
Společnost Michelin investovala mnoho úsilí do snížení hmoty potřebné pro výrobu pneumatiky. Podařilo se její hmotnost snížit o 1.7 kilogramu na pnematiku, což je 6.8 kilogramů na celé vozidlo. Tato optimalizace umožnila nové technologii Hybrid Air výrazně snížit požadovaný dopad na životní prostředí.
Nová pneumatika Michelin pomáhá modernism vozům rovněž atraktivním designem. Výzkumné a vývojové týmy Michelin inovují v několika oblastech. Rozměr a struktura, použité materiály, design dezénu byly kompletně přepracovány tak, aby nový vůz Citroën’s Hybrid Air byl úsporný bezpečný a zároveň pohodlný.
Všechny použité technologie mohou být postupně používány při sériové výrobě pneumatik v nadcházejících letech.
Komentáře