Pneumatiky MICHELIN Le Mans podržely Drayson při světovém rekordu

1. července 2013, 12:19

Ihned po navázání strategického partnerství mezi společnostmi MICHELIN a Drayson Racing Technologies přislo oznámení, že Lord Drayson byl úspěšný a překonal Světový rekord pozemních elektrických automobilů s váhou do 1,000kg, když dosáhl průměrné rychlosti na okruhu 204.185mph.

Ihned po navázání strategického partnerství mezi společnostmi MICHELIN a Drayson Racing Technologies přislo oznámení, že Lord Drayson byl úspěšný a překonal Světový rekord pozemních elektrických automobilů s váhou do 1,000kg, když dosáhl průměrné rychlosti na okruhu 204.185mph.

V průběhu víkendu pomohly pneumatiky MICHELIN LM P1 vyhrát Audi závod 24 hodin Le Mans a včerejší noc dovezly stejné pneumatiky elektrický vůz Drayson Racing k novému Světovému rekordu.

Elektrický Le Mans prototyp Drayson B12 69/EV překonal předcházející 40 let trvající rekord o 29.2mph. Překonání rekordu se uskutečnilo v Elvington Airfield poblíž Yorku.

Elektrický vůz Drayson Racing použil tajné MICHELIN LM P1 pneumatiky vyrobené speciálně pro vytrvalostní závody ve vysokých rychlostech společně s týmy Audi a Toyota. Rozměry jsou 33/68-18 pro přední nápravu a 37/71-18 pro zadní.

Tento rekord není prvním, který získal elektrický vůz obutý do pneumatik MICHELIN. V roce 1899 vůz La Jamais Contente překonal rychlost 100km/h obutý do vzduchem plněných pneumatik, zatímco ostatní dosud jezdili na pevném obutí.

Tisková zpráva Michelin Česká republika

Související články

Úspěch MICHELINU na 24 hodin Le Mans 2013 v číslech
Úspěch MICHELINU na 24 hodin Le Mans 2013 v číslech

Ročník 2013 závoru 24 hodin Le Mans poskytl MICHELINu mimořádnou sklizeň nejlepších výsledků. Několik čísel, která ilustrují důvody tohoto úspechu…     – Až 5 stintů na stejné sadě pneumatik ve třídě LMP1 u týmu AUDI Sport Team Joest (jeden stint má 10 nebo 11 kol). Auta, na kterých jel tým TOYOTA Motorsport GmbH, pravidelně dokončovala […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!