Dne 17. května 2014 byla v Mnichově odstartována okružní jízda eTourEurope. Na devítidenní rallye Evropou se vydalo 13 týmů v elektromobilech, mezi nimiž nechyběly dvě české posádky: Jaromír Vegr s elektromobilem Peugeot 106 a Petr Kortánek – Jan Pech s Fiatem 126. Cílem akce bylo vytvořit u veřejnosti povědomí o možnostech, které již dnes nabízí elektrická mobilita, a upozornit na nezbytnost výstavby husté sítě rychlonabíjecích stanic podél evropských silnic. Bridgestone přispěl ke zdárnému průběhu jedinečné akce jako výhradní dodavatel pneumatik pro zúčastněné elektromobily.
Českou republikou projížděly soutěžní elektromobily na trase z Drážďan přes Prahu do Brna a odtud následující den do Bratislavy. Během zastávky v Praze se uskutečnila roadshow, kterou zorganizovalo občanské sdružení Elektromobily.
Celkové vítězství v soutěži o délce 4.200 kilometrů si zajistil tým LEMnet z Německa v kategorii C2 (vozidla s dojezdem pod 250 km) a rodina Mulderova z Nizozemí v kategorii OC (Open Category). Sedan Tesla Model S rodiny Mulderovy zvládl etapu z Amsterdamu do Hamburku o délce 508 kilometrů v jednom kuse, bez zastávky kvůli nabíjení, díky hospodárnému stylu řízení.
Jen jeden tým musel v Berlíně vzdát svou další účast v rallye kvůli poruše elektroniky, všechny ostatní posádky dojely bezpečně do cíle. Pneumatiky Bridgestone přitom prokázaly bezproblémovým provozem výjimečnou spolehlivost.
Jak organizátoři soutěže eTourEurope, tak i Bridgestone si pochvalovali vzájemnou spolupráci. „Bridgestone je jako dodavatel pneumatik zárukou mimořádně vysoké spolehlivosti pneumatik a nejvyšší míry bezpečnosti. Máme radost, že hned od začátku se stala naším podporovatelem a kooperačním partnerem nadnárodní značka, jako je Bridgestone,“ poznamenal ke spolupráci organizátor soutěže eTourEurope Werner Hillebrand-Hansen.
Wilfried Rulands, vedoucí marketingu a komunikace ve společnosti Bridgestone Deutschland, je elektrickou mobilitou rovněž nadšen: „Naše partnerství s akcí eTourEurope ukazuje naši vůli podporovat dlouholetými zkušenostmi trvale udržitelné způsoby pohonu. Produktová řada Ecopia ukazuje již dnes, že v budoucích technologiích pro pneumatiky vězí obrovský potenciál k úsporám energie.“
Organizátor soutěže eTourEurope Werner Hillebrand-Hansen a vítězné týmy: rodina Mulderova (vlevo) a LEMnet (vpravo)
V rámci soutěže eTourEurope vyzval organizátor také k účasti na akci „1000 EVs in motion!“, při níž se mělo sjet do cílů jednotlivých etap rallye alespoň 1000 elektromobilů z příslušných regionů. S 667 účastníky nebylo sice požadovaného počtu dosaženo, Werner Hillebrand-Hansen je však o správnosti konceptu akce přesto přesvědčen: „S pohledem do budoucnosti a rostoucí známostí Tour jsem přesvědčen o tom, že příště tuto hranici překročíme. Důležité je to, že všude v Evropě nás občané vítali s otevřenou náručí. Evropa v této volbě již dávno zvítězila!“
S celkovou trasou o délce 4.200 kilometrů je eTourEurope nejdelší soutěží pro elektromobily na světě. Průměrná délka etapy je 450 kilometrů – i to je rekordní hodnota v oblasti elektrické mobility. Tato rallye klade nejvyšší nároky na techniku i řidiče a spolehlivé pneumatiky jsou pro takovou jízdu nepostradatelné. Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro eTourEurope se stal Bridgestone.
Při jízdě eTourEurope nalezly uplatnění především pneumatiky Ecopia. Označení „Ecopia“ vyjadřuje ekologické přednosti pneumatik Bridgestone, které jsou vyvíjeny v rámci dlouhodobé strategie společnosti zaměřené na bezpečnost a ochranu životního prostředí. Pneumatiky Ecopia jsou vyrobeny ze speciální směsi, která při odvalování pneumatiky snižuje tření a potlačuje zahřívání pneumatiky.
Nízká úroveň zahřívání pneumatiky optimalizuje valivý odpor a snižuje spotřebu paliva, což má za následek snížení emisí CO2. Rozhodující výhodou pneumatik Ecopia je však realizace uvedených ekologických vlastností bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, a to zejména z hlediska brzdného výkonu a ovladatelnosti na mokrém povrchu.
Komentáře