Nejvyšší řada oblíbených letních pneumatik Matador Hectorra přichází v nové generaci 3

, 19. března 2015, 8:09

Slovenská značka Matador připravila novou generaci vysokorychlostních pneumatik, určených pro vyšší třídy osobních vozů a SUV pod známým názvem Hectorra. Typ MP 47 Hectorra 3 spojil moderní asymetrický design s nejnovějšími technologiemi, přinášejícími lepší ovladatelnost, bezpečnější brzdění na suchu i mokru, vyšší kilometrový proběh, vylepšený komfort jízdy a nižší hlučnost. Hectorra 3 je navíc vybavena letním indikátorem opotřebení a nabízet se bude v průměrech 14-21 palců.

S blížící se hlavní motoristickou sezonou přichází ten pravý čas na výměnu zimních pneumatik za letní pláště. Pro letošní rok si slovenská značka Matador připravila novinku – letní pneumatiku MP 47 Hectorra 3, určenou pro automobily vyšší či luxusní třídy a SUV, která nahrazuje pneu MP 46 Hectorra 2 a částečně také MP 85 Hectorra 4×4 a MP 44 Elite 3.

Při vývoji Hectorry 3 byl kladen důraz hlavně na bezpečnost jízdy na suchu i mokru, účinnější brzdění, lepší ovladatelnost, životnost a v neposlední řadě komfort jízdy. Čtyři obvodové drážky díky zvětšené kapacitě pohlcení vody lépe fungují při jízdě na mokru a posunují hranici vzniku aquaplaningu. Tuhé dezénové boky a žebra zase zlepšují přenos záběrových a brzdných sil na vozovku, jistější je též držení směru jízdy, brzdná dráha je kratší a vylepšila se i ovladatelnost. Optimalizací dezénu s rovnoměrnějším rozložením materiálu a zvýšení tuhosti mezi jednotlivými elementy bylo dosaženo konzistentnějšího rozložení tlaku v kontaktní ploše – rovnoměrnější otisk stopy pak přináší vyšší kilometrový proběh. Uzavřenějším vnějším ramenem se poté podařilo snížit hluk generovaný dezénovými bloky ve střední části, což zlepšuje komfort a šetří životní prostředí.

Proti předchozímu plášti Matador MP 46 Hectorra 2 se novince MP 47 Hectorra 3 podařilo posunout ve všech měřitelných oblastech, nejmarkantnější progres pak nová pneumatika zaznamenává v kritériích brzdění, valivého odporu a životnosti. Hectorra 3 navíc přidává bonus v podobě Tread Wear Indicatoru (TWI). Dodatečný indikátor opotřebení ukazuje hloubku dezénu 3 mm a je označen symbolem kapky vody a znaménkem X. Uživatel tak snáz rozpozná správný okamžik přezutí – přestože zákon stanoví hranici 1,6 mm, zodpovědní motoristé vědí, že pod tři milimetry již dezén zejména na mokré vozovce nezvládá bezpečně odvádět vodu v krajních situacích. I tímto způsobem Matador MP 47 Hectorra 3 podporuje bezpečnost jízdy. Uživatelskou vstřícnost pak prohlubuje design bočnice se speciálním symbolem, díky němuž je možné označit v případě záměny kol pozici v předcházejícím období. Pneumatika Matador MP 47 Hectorra bude uvedena na trh na jaře 2015 v provedení jak běžném, tak pro SUV: v šířce 225-255 mm, profilovém čísle 35-45, rychlostním indexu Y a průměru 17“-19“, modifikace SUV pak dokonce v šířce až 295 mm a průměru až 21 palců, chybět nebudou ani zesílené verze XL. Kompletní sortiment řady MP 47 Hectorra 3 v šířce pneumatiky od 185 milimetrů pak bude na trhu na jaře 2016.

Související články

Svetielko nádeje – víťazi ContiTeamCup2014 obdarovali detskú onkológiu v B. Bystrici
Svetielko nádeje – víťazi ContiTeamCup2014 obdarovali detskú onkológiu v B. Bystrici

Po víťazstve futbalového družstva Continental Púchov v septembrovom záverečnom turnaji ContiTeamCup 2014 vo Frankfurte nad Mohanom obdržali púchovskí futbalisti aj šek s finančnou odmenou 15 tisíc eur. Peniaze si však samozrejme nerozdelili, ale netrpezlivo čakali na inštrukcie z centrály, ako s touto sumou naložiť. Obnos peňazí sa mal použiť na transparentne preukázateľný projekt v nemocnici, […]

Matador: Slávnostné otvorenie novej budovy Technologického centra v Púchove
Matador: Slávnostné otvorenie novej budovy Technologického centra v Púchove

Dňa 17. júna bola otvorená nová budova Technologického centra Púchov (TCP). Slávnostný akt sa uskutočnil za účasti Ing. Anton Vatalu, konateľa Continental Púchov a riaditeľa závodu Osobné pneumatiky, riaditeľa divízie Technologické centrum Ing. Libor Hegera, Ing. Miroslava Chromeka, riaditeľa Skúšobného centra, Davida O´Donnella, senior viceprezident pre vývoj osobných a ľahkých nákladných plášťov a Geerta Roika, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!