Koncem tohoto týdne vyvrcholí druhý ročník okružní jízdy eTourEurope s podtitulem 9 hlavních měst za 9 dní, která se koná od 8. do 17. května 2015. Soutěž jasně ukazuje, že elektromobily jsou i při současném stavu infrastruktury nabíjecích stanic vhodným dopravním prostředkem pro dálkové jízdy. S průměrnou délkou denní trasy 450 kilometrů a celkovou délkou více než 4.000 km je eTourEurope technicky nejnáročnější soutěží pro elektromobily v Evropě. Stejně jako v minulém roce se kromě převážně německých a rakouských posádek účastní soutěže také dva týmy z České republiky s elektromobily Peugeot 106 (Jaromír Vegr) a Fiat 126 (Petr Kortánek – Jan Pech).
Rozmanité spektrum vozidel účastníků soutěže sahá od modelu Renault ZOE, přes Volkswagen e-Golf, BMW i3, Peugeot 106, sportovní Tesla Roadster a Nissan e-NV200 až po elektricky poháněný luxusní sedan Tesla Model S. Hodnocení probíhá ve dvou kategoriích: C2 zahrnuje vozidla s dojezdem kratším než 250 km (v kombinovaném cyklu EU), zatímco CO je otevřená kategorie. Dvanáct týmů musí dojet do cíle denní etapy vždy ve stanovenou večerní hodinu. Je na volbě jednotlivých posádek, jakou trasu zvolí a kde budou nabíjet svá vozidla. Na konci zvítězí tým, který trasu překoná během nejkratší celkové doby.
Soutěž eTourEurope odstartovala 8. května 2015 v Mnichově. Do České republiky zavítají soutěžní elektromobily v pátek 15. května. V odpoledních hodinách se setkají v Mělníku na náměstí Míru, odkud budou pokračovat k pražskému Rudolfinu, kde budou soutěžní elektromobily vystaveny od 17:40 do 21:00, včetně vyhlášení vítězů soutěžního dne. V sobotu je naplánována zastávka v Troubsku (od 10:30 do 13:30). Poté se posádky vydají směrem do Bratislavy k Slovenskému národnímu divadlu.
Pořadatelé a účastníci soutěže eTourEurope zvou všechny fanoušky a především majitele elektromobilů na setkání v etapových cílech v evropských hlavních městech. V neděli 17. května se v rakouském Linci uskuteční pokus o zápis do Guinnessovy knihy rekordů, při němž má být překonán norský rekord se 161 elektromobily.
„Elektrická rallye“ klade nejvyšší nároky na techniku i řidiče a spolehlivé pneumatiky jsou pro takovou jízdu nepostradatelné. Exkluzivním dodavatelem pneumatik pro eTourEurope je stejně jako v loňském roce Bridgestone. Při jízdě eTourEurope nalézají uplatnění především pneumatiky Ecopia. Označení „Ecopia“ vyjadřuje ekologické přednosti pneumatik Bridgestone, které jsou vyvíjeny v rámci dlouhodobé strategie společnosti zaměřené na bezpečnost a ochranu životního prostředí.
Pneumatiky Ecopia jsou vyrobeny ze speciální směsi, která při odvalování pneumatiky snižuje tření a potlačuje zahřívání pneumatiky. Nízká úroveň zahřívání pneumatiky optimalizuje valivý odpor a snižuje spotřebu paliva, což má za následek snížení emisí CO2. Rozhodující výhodou pneumatik Ecopia je však realizace uvedených ekologických vlastností bez kompromisů v oblasti bezpečnosti, a to zejména z hlediska brzdného výkonu a ovladatelnosti na mokrém povrchu.
Komentáře