Continental: Pár tipů jak na zimní pneu

7. listopadu 2016, 12:16

Příprava na zimní motoristickou sezónu se nerovná pouze koupi libovolných zimních pneumatik. Mezi jednotlivými modely pneumatik jsou velké kvalitativní rozdíly (při výběru se doporučuje řídit výsledky odborných magazínů či auto-moto klubů). Velký vliv na to, jak se pneumatika vypořádá se zimními podmínkami, má i pravidelná údržba ze strany řidiče.

Vzorek

Kvalitní vzorek snáze a rychleji odvádí břečku či sníh pryč, čímž zvyšuje bezpečnost jízdy. V okamžiku, kdy se v běhounu pneumatiky začnou hromadit nečistoty, dochází k rizikům, jež hrozí u pneumatik s nízkým tlakem, tj. náchylnost k aquaplanningu i při pomalé jízdě a celkově horší jízdní vlastnosti.

Řidič pak může jízdní vlastnosti pneumatik udržovat na vysoké úrovni tím, že z pneumatiky bude pravidelně odstraňovat usazené nečistoty v podobě štěrku, popela či kousků ledu, které jinak brání v odvodu vody, břečky či sněhu pryč.

Hloubka dezénu

Zásadní je i hloubka dezénu, kdy platí, že čím menší hloubka dezénu, tím více je pneumatika náchylná k aquaplanningu a má horší grip na povrchu pokrytém sněhem či břečkou.

Nahuštění

Tlak vzduchu v pneumatikách má zásadní vliv na kvalitu jízdy. Podhuštěné pneumatiky nejenže mají tendenci zvyšovat spotřebu vozidla, ale také zhoršují odvod břečky či vody směrem ven a zvyšují tak riziko aquaplanningu.  Jednou z největších chyb, které se dopouští řidiči, je kontrola vzduchu pouze v době nazutí zimních pneumatik, ke kterému často dochází v době, kdy se teploty stále pohybují nad bodem mrazu. S poklesem venkovních teplot však klesá i tlak v pneumatikách, někdy i výrazným tempem. Proto je nutné pneumatiky pravidelně kontrolovat tak, jak se vyvíjí aktuální povětrnostní podmínky.

Continental dále upozorňuje na rizika, kterým se můžete vystavit při řízení přetíženého automobilu.

Delší brzdná dráha

Zákony fyzicky nepřelstí žádný řidič. Brzdy přetíženého vozu nejsou schopny fungovat s takovou intenzitou, jako u vozu bez nákladu. Kromě toho, brždění silně zatíženého auta brzdy více namáhá a je tedy nutné brzdit opatrněji, jinak riskujete deformaci brzdových destiček.

Poškození pneumatik

Pokud dodržujete doporučení výrobce automobilu, nemělo by se stát, že pneumatiku zatížíte nad hmotnostní index. Nicméně, jistě bude docházet k nadměrnému opotřebování pneumatik, plus zvýšené náchylnosti na poškození od překážek na vozovce (kameny, výmoly apod.).

Pneumatiky přetíženého vozu se rovněž více zahřívají a je tak nutné přizpůsobit rychlost vozu, která by měla být ideálně s větším odstupem od rychlostního indexu, v opačném případě hrozí až exploze pneumatiky.

Horší ovladatelnost vozu

Při nakládání vozu nepřeceňujte své řidičské schopnosti, tj. dbejte na to, abyste měli při jízdě dostatečný výhled všemi směry a náklad Vás zároveň neomezoval v řízení.

Zároveň počítejte s tím, že pneumatiky přetíženého automobilu hůře drží směr v zatáčkách. Motor vozu pak není schopen takového zrychlení, pečlivě tedy važte předjíždění.

Související články

Čtenáři časopisu Sport Auto zvolili Continental jako nejlepší
Čtenáři časopisu Sport Auto zvolili Continental jako nejlepší

Při volbě čtenářů „Best Brand 2016“ odborného časopisu Sport Auto byla značka Continental zvolena více než 50 procenty hlasů z přibližně 17.000 účastníků nejlepší značkou zimních pneumatik, tak jako v posledních třech letech. I v kategorii letních pneumatik obsadila prémiová značka pneumatik z Hannoveru s více než 55 procenty první místo a oproti roku 2015 […]

Continental WinterContact TS 860 vítězí v testu zimních pneumatik časopisu Auto Express
Continental WinterContact TS 860 vítězí v testu zimních pneumatik časopisu Auto Express

Ve svém debutovém testu pneumatik ve Velké Británii si pneumatika Continental WinterContact TS 860 zajistila nejžádanější ocenění předního britského automobilového týdeníku Auto Express a zvítězila v testu zimních pneumatik pro rok 2016. V testu zimních pneumatik jsou oceňovány ty nejlepší zimní pneumatiky na trhu, přičemž soupeří spolu nejinovativnější výrobky určené pro toto chladné roční období. […]

Zimní značení – Jak poznáte dobrou zimní pneumatiku?
Zimní značení – Jak poznáte dobrou zimní pneumatiku?

Ve spolupráci s firmou Barum Continental Vám poradíme, jak se orientovat v označení pneumatik. "Alpský symbol" označuje zimní pneumatiky v souladu s předpisy EHK OSN (platné v Evropské unii adalších zemích) a předpisů pro použití pneumatik v USA a Kanadě. Výkon těchto zimních pneumatik na sněhu musí být prokázán objektivními testy a splnit, nebo překročit […]

Nová pneumatika PremiumContact 6 bude představena začátkem roku 2017
Nová pneumatika PremiumContact 6 bude představena začátkem roku 2017

Nové pneumatiky PremiumContact 6 budou u prodejců dostupné začátkem příštího roku v pestré škále rozměrů. Postupně nahradí úspěšné předchozí modely ContiPremiumContact 5 a ContiSportContact 5. Ty se těšily vysoké prodejnosti jak v sektoru první výbavy, tak na trhu náhradní potřeby. Jen výrobcům vozidel společnost Continental v tomto regionu dodala na 400 různých OE specifikací. Dnes, […]

3 situace, kdy se nevyplatí investice do Eco pneumatik
3 situace, kdy se nevyplatí investice do Eco pneumatik

Pneumatiky s nízkým valivým odporem sice umí snížit spotřebu vozidla o cca 2%, na druhou stranu však vyžadují, aby s nimi bylo zacházeno „citlivě“. Tento druh pneumatiky je náchylnější k rychlejšímu opotřebení a ani snížení valivého odporu zde není „zaručeno“ v případě, že řidič ignoruje základní pravidla péče o pneumatiky.

Continental: Bez zimních pneumatik se to může prodražit
Continental: Bez zimních pneumatik se to může prodražit

Za jízdu za zimních podmínek bez zimních pneumatik hrozí v zahraničí pokuty a body a také při špatném obutí mohou pojišťovny zpětně vymáhat náhradu škod.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!