Šance pro servisy opravující zemědělské stroje

, 25. ledna 2012, 0:00

Členové Evropské komise pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO) schválili zprávu pana Antonio Panzerieho týkající se homologace zemědělských vozidel a zprávu pana Wim van de Campa na téma homologace dvou a tříkolových vozidel, a také čtyřkolek.

Podle stanoviska IMCO musí výrobci vozidel umožnit přístup k technickým informacím, které jsou potřebné pro opravy a servis motocyklů a zemědělských strojů.

"Toto hlasování je příkladem důsledně prováděné politiky EU. Nezávislý trh podporuje evropskou legislativu v otázce dvoukolových vozidel a traktorů pro obdobná práva nezávislých subjektů na trhu, tak jak již platí pro osobní a nákladní automobily. V této chvíli staví všechny kategorie vozidel na stejnou úroveň.“ – řekl prezident Michel Vilatte FIGIEFA.

"Nové pravidla musí zajistit právo výběru pro uživatele zemědělských strojů. V opačném případě se budou zvyšovat provozní náklady, což bude znamenat vyšší náklady pro společnost." – varoval Alfred Franke, člen správní rady FIGIEFA.

V případě zemědělských strojů se však navrhuje řada změn, které by odstranily právo přístupu samostatných subjektů k technickým informacím. FIGIEFA je přesvědčena, že tyto požadavky musí být zamítnuty poslanci pro spravedlivější řešení a tím vytvoření podmínek pro svobodnou a účinnou hospodářskou soutěž na nezávislém trhu. Aby však bylo možné zohlednit specifika zemědělských strojů (např. výroba vozidel s malým objemem, přívěsy, nebo odnímatelné tažné zařízení), poslanci se odvolali k zásadě proporcionality práva společenství a vyzývají Evropskou komisi, aby tento problém řešila v budoucích prováděcích právních předpisech.

Ve zprávě o dvou a tříkolových vozidlech, poslanci vytvořili harmonogram OBD pro každou kategorii motocyklů. Je také nutné si uvědomit, že je nezbytné zavést celoevropský systém ABS pro všechny nové motocykly s objemem převyšujícím 50 cm3 v roce 2016, a ne jak bylo původně plánováno v roce 2017.

Lhůt pro provedení těchto dvou nových pravidel pro motocykly (2013 nebo 2014) a pro traktory (2016) je stále v jednání mezi Evropským parlamentem a Evropskou komisí. Obě zprávy IMCO se budou hlasovat na plenárního zasedání Evropského parlamentu ve Štrasburku (předběžně naplánováno na únor 2012) a bude muset být schválena Radou Evropské unie.

 

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!