Servisní koncept AUTOFIT nyní větší, silnější a kvalitnější. Rozhovor s Michalem Novákem

, 30. dubna 2018, 20:24

Servisní koncept AUTOFIT byl vytvořen a uveden na trh v roce 1995 v Německu. Do České republiky vstoupil už jako etablovaná značka v roce 2006. Dnes je AUTOFIT mezinárodně uznávanou servisní sítí působící v 10 zemích Evropy s více než 2.000 členy. Změny a chystané novinky nám v rozhovoru představil Michal Novák, marketingový a produktový ředitelem firmy TROST.

Michal Novák, marketingový a produktový ředitel firmy TROST

Na podzim jste ohlásili velké plány týkající se vašich konceptových sítí. Mohli byste nám přiblížit tyto změny a jejich důvody?

Minulý podzim se TROST po téměř 10 letech rozhodl zúžit portfolio nabízených konceptových značek na jedinou. V praxi to tedy znamená transformaci současných čtyř značek AutoAuto, autonetto, AutoGo a Autofit do jediné silné značky AUTOFIT s více než 2000 servisy v 10 zemích Evropy.

Soustředění všech sil na rozvoj a propagaci jedné silné značky, se souběžným investováním značných finančních prostředků v následujících měsících, tak otevírá cestu pro další skokový růst konceptové sítě TROST.

Jaký je současný stav transformace?

Rebranding provozoven, realizovaný na naše náklady, je dokončený a v současné době v ČR provozujeme pouze síť AUTOFIT, větší, silnější a kvalitnější. Zároveň s transformací sítě proběhlo přehodnocení minimálního standardu pro partnera. Samozřejmě ne všichni bývalí členové ostatních sítí byli na tyto zvýšené nároky připraveni. Naším cílem bylo dosažení maximální vyrovnanosti mezi jednotlivými členy.

Jaká kritéria tedy musí splňovat současný AUTOFIT autoservis?

Při výběru a průběžně sledujeme tyto parametry – vzhled a kvalita objektu, vybavení dílny, zázemí pro zákazníky, odbornost personálu, rozsah služeb, prezentace značky. Na druhou stranu TROST samozřejmě pomáhá partnerům tyto požadavky splnit.

Kolik má tedy Autofit v současné době partnerů?

V České republice má nyní AUTOFIT na 100 členů, kteří poskytují řidičům nanejvýš kvalitní a profesionální služby. Velkou výhodou pro koncového zákazníka je nadstandardní vyrovnanost jednotlivých servisních míst z pohledu úrovně služeb, odbornosti a vybavení.

Je to konečné číslo nebo se bude Autofit dále rozšiřovat?

Cílem do budoucna je mít 150 partnerů rovnoměrně rozmístěných po celé ČR.

autofit mapa

Zmiňoval jste, že došlo ke zvýšení standardů, které od členů vyžadujete. Došlo naopak i k nějakým podstatným změnám v rámci podpory pro členy AUTOFIT?

Jak již bylo řečeno, je pro nás důležité, jak partneři prezentují značku navenek. Pomoci jim v tom má vylepšení programu marketingové podpory, kdy vkládáme na tyto záležitosti větší objem finančních prostředků a zároveň je možné čerpat tuto podporu v kvartálních cyklech.

Výhodnější je pro členy i systém školení, který jim má pomoci udržovat si vysoký standard znalostí i v prostředí, kde se nároky na odbornost stále rychleji zvyšují. Budování důvěry u řidičů pomáhá i rozdělení školení do ucelených bloků (např. Specialista na brzdové systémy), po jejichž absolvování udělujeme příslušný certifikát.

Jak prezentujete novou síť českým řidičům?

Na podporu značky AUTOFIT jsme spustili masivní reklamní kampaň v nejčtenějších motoristických titulech Svět motorů a Auto Tip, rádiích Impuls a Beat a samozřejmě i na internetu. Velmi účinnou částí byla i propagace v populární navigační aplikaci Waze. Hlavním sdělením kampaně je heslo VAŠE AUTO BUDE FIT. Již za prvních 14 dní přivedla reklamní kampaň na stránky několik tisíc nových uživatelů hledajících kvalitní péči o automobil za přiměřenou cenu.

Zcela zásadní roli v komunikaci s koncovými zákazníky hrají zcela nové webové stránky AUTOFIT, které jsme představili v druhé polovině března. Reagují na současné nároky týkající se přehlednosti, zobrazení a vyhledávacích funkcí. Naleznete je na adrese www.autobudefit.cz.

auto bude fit

Stránky rozpoznají to, zda zákazník přichází pomocí PC, tabletu nebo mobilu a vždy přizpůsobí zobrazení tak, aby orientace a ovládání bylo pro uživatele co nejvíce intuitivní. Autoservis tak řidiči pohodlně najdou kdykoliv, i když zrovna nemají možnost být u svého počítače. A to jsou situace, které zažil jistě každý. Není náhoda, že většina návštěvníků stránek hledá autoservis na svém mobilu. Web nabízí celkem 5 vyhledávacích modelů. Uživatel může vyhledávat podle města (s volitelným perimetrem okolí), kraje, názvu servisu nebo třeba podle konkrétního druhu opravy, kterou potřebuje na svém voze udělat. Samozřejmostí je i přehledné vyhledávání dle mapy.

Zákazník také jistě ocení, že při jakémkoliv problému s vozem během cesty, najde ve svém mobilu během několika vteřin nejbližší autoservis AUTOFIT a aplikace mu zároveň i naplánuje cestu, jak se do autoservisu dostane.

Novinkou v komunikaci je také nový AUTOFIT magazín, který najdete v každém servisu. Řidičům zpříjemní chvíle, během kterých se mechanici věnují jeho vozu.

V poslední době došlo na evropském trhu k několika významným fůzím. Týkalo se to i společnosti TROST, která v Německu výrazně posílila příchodem nového vlastníka WM. Jaké dopady a výhody tato změna má na zákazníky v ČR?

Velkou změnou je nový koncept logistiky, kdy se snažíme soustředit maximální objem zboží na lokální pobočce. Došlo ke skokovém růstu úrovně naskladnění poboček, posilování skladové zásoby do šíře i hloubky. Postupně dochází i k závadění nových ambiciozních značek do naší nabídky.

Došlo k nějakým podstatným změnám i v oblasti marketingu?

V posledních měsících jsme přešli na nové typy podpůrných prodejních akcí. Ostrý čtvrtek a 14denní akce, jsou zaměřeny co nejvíce na prodej náhradních dílů. Jsou naplánovány pravidelné sezonní akce. Snažíme se mít komplexní nabídku, ve které jsou zastoupeny krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé akce.

Jaké další změny můžeme očekávat v blízké budoucnosti?

Určitě půjdeme cestou dalšího zkvalitňování konceptové spolupráce, protože chceme krýt naším partnerům záda, usnadnit jim každodenní práci a pomoci jim uspět na současném trhu.

Představíme ještě více zajímavých motivačních akcí pro zákazníky a v neposlední řadě neustále pracujeme na zkvalitnění dostupnosti položek. Zboží blíže k zákazníkovi, to je naše hlavní filozofie do budoucna.

Děkujeme za rozhovor

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Vtipný, 27. července 2019, 14:38 1 0

A za měšíc ho vyhodili ...

p.s. 150 Autofit servisů ? Aha :DDDD

Odpověď

Redakce, 31. července 2019, 10:25 0 0

V poslední době se u článků firmy WM autodíly objevilo spoustu komentářů, které již jsou na hraně objektivity a etiky. Jsou vždy z jedné IP adresy a pisatel se ukrývá pod různými názvy. Komentáře podepsané jako Elit a Auto Kelly byly odstraněny, zde mohlo dojít ke zneužití názvu firmy. Další komentáře ze stejné IP adresy budou mazány.
Redakce

Odpověď