Letité zkušenosti v oboru vzdělávání diagnostiků a projektů s úkolem odhalování i těch nejzapeklitějších a sporadických závad, firma IHR Technika, která provozuje portál FCD.eu, převedla do celkem 11 kurzů školení, které s největší péčí nejen školí, ale i doplňuje o nekonvenční systémy nejmodernějších automobilů, se kterými denně přichází do styku.
Všechna školení FCD jsou jednodenní, tématicky na sebe navazují. Doba trvání kurzu je kolem 9 hodin, vč. menších přestávek na občerstvení a hodinové přestávky na oběd.
Lektoři, tvůrci školení a odborníci v oboru autodiagnostiky Vám garantují nejvyšší kvalitu.
Diagnostické školení jsou zpracovány do 11 kurzů školení v následujících 3 ucelených a na sebe navazujících blocích:
Blok 1 (S): Diagnostika přes zásuvku – „Dobrý sluha, ale zlý pán!“
Proč se účinnost vlastní diagnostiky při hledání závad pohybuje okolo 50%? Protože se špatně používá! Do negativního světla zavedly hledání závad přes diagnostickou zásuvku především přetrvávající špatné zvyky vycházející z návodů na počátku tvorby diagnostických programů samotnými výrobci. Je třeba pochopit, jak řídící jednotky přemýšlí a tomu je nezbytné přizpůsobit další kroky i tehdy, zní-li text chybového hlášení jakkoliv, i třeba zcela opačně! Každý diagnostik by témata tohoto bloku měl ovládat, ať je jeho specializace jakákoliv. Nenechte se brzdit a postavte se na vyšší úroveň!
S3 – Flexibilní strategie hledání závad.
Kam musí vést první kroky, čím se nesmí začínat a proč je mnohem lepší vědět, "kde závada všude není" než se snažit vědět "kde je"? Jak získat z jednoduchých rychlých zkoušek až 10 informací najednou, které vyloučí z podezření na výskyt závady většinu systémů? 10 ukázek "Jak nelze minout cíl" na10 odlišných případů z praxe (desatero železných pravidel).
Bonus: CD s programem USBOscilloscope a soubory s naměřenými a popsanými průběhy
S2 – Využití sériové diagnostiky na 100% při hledání závad.
Přečíst paměť závad, je jen 5% z toho, co s vlastní diagnostikou lze provádět. Naučte se ji využít na 100%! Nejen při stojícím vozidle, ale i za jízdy lze přes její "zásuvku" dostat nmohem více důležitých informací, které Vás naučíme vyhodnocovat.
S1 – Celkový přehled o diagnostice.
Jak se vyvijela motorová elektronika a s ní spolu i efektivní způsoby hledání závad? Co Vám umožní diagnostikovat které zařízení? Přehled je na začátku to nejdůležitější co potřebujete, pokud se k němu pracně, draze a složitě nechcete dopracovat později.
Blok 2 (LD): Univerzální metody měření, ..když vlastní diagnostika nestačí.
Tam, kde končí diagnostika přes diagnostickou zásuvku, nastupuje mnohem účinnější způsob, jak závadu snadno, rychle a přitom velmi účinně a bez časových ztrát odhalit. Vyvarujte se klasických měření, která Vám řeknou polovinu toho, co byste měli vědět. Kde je lepší multimetr lépe zahodit, než s ním měřit a naopak, kde je nenahraditelný.
Zdokonalte se tak, abyste z jednoho jednoduchého měření dostali hned několik důležitých informací, a abyste z elektrických signálů vyčetli i mechanické závady.
LD 1 – Testy palivové soustavy zážehových motorů s nepřímým vstřikováním.
Lokalizace závady a výpovědischopné testy všech komponentů, na kterých leží podezření – vše bez ohledu na značku či výrobce motoru, u všech nepřímo vstřikovaných zážehových motorů.
LD 2 – Testy zapalovacích soustav a lambda regulací zážehových motorů.
Komplexní popis systémů zapalování a analýza jednotlivých systémů zapalování, analýza bohatosti a homogenity směsi z průběhu jiskry, analýza signálů lambdasond a analýzy problémů za pomoci signálu kyslíkových senzorů.
LD 3 – Testy všech obvyklých (základních) snímačů.
Jak rychle a účinně otestovat běžné snímače na vozidle (otáček, poloh, tlaku, hmotnosti či objemu nasávaného vzduchu, teploty, atd.), s objasněním jejich úloh a dopadu na systém při jejich výpadcích.
LD 4 – Testy specifických snímačů a akčních členů vznětových motorů.
Jak rychle a účinně otestovat snímače na moderních vzětových motorech s objasněním jejich úloh a dopadu na systém při jejich výpadcích. Možnosti simulace jejich správné funkce a ověření skutečně defektních dílů.
Blok 3 (SD): Diagnostika specializovaná na systémy.
K úspěšnému praktikování univerzálních metod měření je třeba znát konstrukci i principy funkčnosti jednotlivých systémů a jaké metody jsou na ten či onen systém nejrychlejší a nejúčinnější. Načerpejte vědomosti o nových nekonvenčních systémech, jinak si už pozítří nemusíte vědět rady! Protože k systémům různých typů od různých výrobců existují rozdílné diagnostické postupy, je třeba jejich odlišnosti a úskalí znát, jinak se z opravy může stát spíše "peklo", než aby podobné zakázky přinášely spolehlivý zisk.
SD FSI – Jak najít závadu na palivové soustavě TSI a FSI.
Hloubkově zaměřený diagnostický trénink na činnost komponentů palivových a vstřikovacích systémů TSI a FSI a jejich testování pomocí sériové a paralelní diagnostiky.
SD CAN – Hledání závad pomocí komunikace CAN BUS.
Základy k datové sběrnic CAN, datovému protokolu a komunikace po vedeních CAN, včetně metod hledání závad na sběrnicích "CAN pohon" a "CAN komfort".
SD CR 1 – Jak najít závadu u Common Rail (1).
Hloubkově zaměřený diagnostický trénink na činnost komponentů palivových a vstřikovacích systémů Common Rail zn.Bosch a jejich testování pomocí sériové a paralelní diagnostiky.
SD CR 2 – Jak najít závadu u Common Rail (2).
Hloubkově zaměřený diagnostický trénink na činnost komponentů palivových a vstřikovacích systémů Common Rail zn.Siemens, Delphi, Denso a jejich testování pomocí sériové a paralelní diagnostiky.
Více informací na www.fcd.eu.
Komentáře