České značky a domácí výrobci mají na trhu nových osobních automobilů a autobusů v ČR dobrou pozici

, 7. listopadu 2012, 0:00

Z údajů o prvních registracích nových vozidel za leden až říjen roku 2012 vyplývá, že české značky a domácí výrobci mají zejména v kategorii osobních automobilů a autobusů na tuzemském trhu dobrou pozici. Z celkem 177.444 ks motorových vozidel (bez traktorů) poprvé registrovaných v ČR za uvedené období připadlo 56.161 ks, to je 31,65% na české značky a domácí výrobce.

 Dominantní pozici ve výše uvedených počtech sehrávají osobní automobily, které tvoří 82,86% trhu motorových vozidel v ČR. Počet prvních registrací osobních automobilů za uvedené období (147.022 ks) je o 3,29% vyšší než za stejné období roku 2011. V převážné většině obchodních tříd figurují vozidla českých značek a tuzemských výrobců na prvních místech, jejich podíl na objemu trhu nových osobních automobilů činí 37,64%.

Druhou největší skupinu na českém trhu motorových vozidel (8,16%) tvoří motocykly a mopedy. Těch bylo za leden až říjen 2012 poprvé zaregistrováno 14.483 ks, což je o 8,20% méně než v roce 2011. Bohužel v této kategorii vozidel jsou dva čeští zástupci (JAWA a BLATA) až v druhé padesátce z celkem 216 značek na trhu, jejich podíl na trhu motocyklů v ČR je pouze 0,52%.

Další skupinou na českém vozidlovém trhu jsou lehká užitková vozidla, kterých bylo za uvedené období registrováno 9.338 ks, což oproti roku 2011 znamená pokles o 10,38%. V nejnižší obchodní třídě (vozidla do 2 t celkové hmotnosti) figuruje na prvním místě domácí značka Škoda s modelem Roomster.

V kategorii užitkových vozidel (N2 a N3) bylo za leden až říjen 2012 zaregistrováno 6.028 ks, což je o 6,35% méně než v roce 2011. V této skupině vozidel jsou čeští výrobci AVIA Ashok Leyland Motors a TATRA na 8. a 9. místě z celkem 30 značek na trhu. Podíl tuzemských výrobců na tomto trhu činí 3,38%.

Poslední skupinou jsou autobusy, kterých bylo za období leden až říjen poprvé zaregistrováno 573 ks, tedy o 8,17% méně než v roce 2011. Zde je pozice domácích výrobců obdobná jako u osobních automobilů, značky IRISBUS a SOR jsou na prvních dvou místech. Podíl domácích výrobců na trhu nových autobusů činí 51,48%.

 

Zdroj: Tisková zpráva Auto SAP

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!