Čištění filtru pevných částic (DPF)

13. září 2012, 0:00

Čištění filtru pevných částic (DPF)

 

Filtr pevných částic s úplně neprůchodným středem filtru

Profesionální vyčištění filtru produkty LIQUI MOLY z řady Pro-Line

Čištění filtru
Čištění se provádí pomocí Aplikační pistole s tlakovou nádobkou se speciálním nástavcem – Pro-Line Stříkací sonda zahnutá  nebo Pro-Line Stříkací sonda rovná. V závislosti na typu vozidla je přístup do filtru pevných částic různý. U většiny vozidel je ve filtru zabudovaný teplotní nebo tlakový snímač. Jeho vymontováním lze vzniklým otvorem do filtru zavést vhodnou stříkací sondu.

Celé množství čisticí kapaliny (1 litr) Pro-Line Čističe filtru pevných částic (DPF) se nastříká přímo na povrchové plochy vnitřku filtru, a to vždy v intervalech 5-10 sekund stříkání a 5-10 sekund pauzy při provozním tlaku vzduchu 6-8 barů. Pro smáčení celého povrchu filtru je podle možností vhodné při stříkání čisticí kapaliny pohybovat sondou sem a tam a pootáčet jí.

Vypláchnutí filtru
Následně je potřeba vypláchnout filtr pevných částic celým množstvím vyplachovací kapaliny (500 ml) Pro-Line Proplach filtru pevných částic (DPF). Aplikace vyplachovací kapaliny se provádí stejně a se shodnými parametry, jako jsou u čisticí kapaliny.

Proplach uvolní saze a rozptýlí je ve fi ltru, takže se mohou spálit při běžné regeneraci filtru.

Regenerace filtru
Po namontování senzoru do filtru musí následovat servisní provoz, případně zkušební jízda dlouhá minimálně 20 minut kvůli průběhu regenerace filtru. Pokud elektronika vozidla automaticky nespustí regenerační proces, je doporučeno tento proces zavést
dílenským testovacím nebo diagnostickým přístrojem.

Dle materiálů Autoprima a Liqui Moly

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!