Problémy s písty u motorů TSI / TSFI

6. prosince 2017, 15:39

Ve spolupráci s firmou KS Motor Vám přinášíme seznam nejčastěji poptávaných pístů pro motory TSI / TSFI vozů Škoda, VW, Audi a Seat. U těchto motorů může dojít při montáži k problémům s průměrem čepu.

Píst Engineteam PM004800

PM004800 kompletní píst ET Engineteam pro motory 1,4 TSI / TFSI:
Průměr: 76,51 mm.
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,2 mm / 2,0 mm.
Čep: Délka 52 mm, průměr 19 mm.
Pro motory: 1,4 TSI / TSFI typů CAXA, CMSA, CMSB, CAXC, CNVA
OE čísla: 03C 107 065 AP, 03C107065AP.
Brusy: PM004825 (+0,25 mm oproti standardu).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 40477600. K dispozici také v brusech: 40477610 (+0,25 mm) a 40477620 (+0,5 mm).

PM004900 kompletní píst ET Engineteam pro motory 1,4 TSI 16V:
Průměr: 76,51 mm.
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,5 mm / 2,0 mm.
Čep: Délka 54 mm průměr 19 mm.
Pro motory: 1,4 TSI / FSI typů CAVE, CNUB, CNWB, CTHA, CTHE, BMY, BLG a další.
OE čísla: 03C107065AQ, 03C107065AS, 03C107065BF, 03C107065CK.
Brusy: PM004950 (+ 0,5 mm).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 40846600. Dostupný také v brusu (+0,5 mm) 40846620.

PM006000 kompletní píst ET Engineteam pro motory 1,8 TSI:
Průměr: 82,51 mm
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,5 mm / 2,0 mm
Čep: 53 mm x 21 mm.
Pro motory: CEAA, CDAA, CABA, CABD, BZB, BYT, BYJ a další.
OE čísla: 06H107065BK, 06H107065T, 06H107099AE, 06J107065AG.
Brusy: PM006025 (+0,25 mm) a PM006050 (+0,50 mm).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 40251600. Také v opravárenském provedení 40251610 (+0,25 mm).

PM006100 kompletní píst ET Engineteam pro motory 1,8 TSI:
Průměr: 82,51 mm
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,2 mm / 2,0 mm
Čep: 51 mm x 23 mm.
Pro motory: CDAA, CDAB, CDHA, CDHB.
OE: 06H107065BF, 06H107065BS, 06H107065CP, 06H107065DF, 06H107065DL.
Brusy: PM006150 (+0,50 mm).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 40761600 a s výbrusem 40761620 (+0,50 mm).

PM006300 píst ET Engineteam – kompletní, pro motory 2,0 TSI / TSFI:
Průměr: 82,51 mm
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,5 mm / 2,0 mm.
Čep: 56 mm, průměr čepu 21 mm.
Vhodný do motorů: CADA, CBFA, CCTA, CCZA, CCZC, CGMA a dalších.
Čísla OE: 06H107065AB, 06H107065AM, 06H107065BE, 06H107099AM, 06J107065AH.
Brusy: PM006325 (+0,25 mm) a výbrusový píst PM006350 (+0,5 mm).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 40247600 ve standardním rozměru, 40247610 s výbrusem (+0,25 mm) a 40247620 (+0,50 mm).

PM006400 kompletní píst ET Engineteam pro 2,0 TFSI motory:
Průměr: 82,51 mm
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,2 mm / 2,0 mm.
Čep: 53 mm, průměr čepu 23 mm.
Vhodný pro motory: CDNB, CDNC, CESA, CETA, CHJA Euro 5, CPMA, CPMB a další.
Čísla OE: 06H 107 065 DM, 06H107065DM.
Brusy: PM006450 (+0,50mm).
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 41198600 standardního rozměru, v brusu 41198620 (+0,50 mm).

PM006600 kompletní píst ET Engineteam pro motory 1,2 TSI:
Průměr: 71 mm
Pístní kroužky: 1,2 mm / 1,2 mm / 2,0 mm.
Čep: 42 mm x 19 mm.
Pro motory: CBZA, CBZB, CBZC.
Čísla OE: 03F107065A, 03F107065D, 03F107065F, 03F107065G.
Brusy: PM006625 (+0,25 mm), PM006650 (+0,50 mm)
Alternativy: Kompletní píst Kolbenschmidt 41257600 – standardní rozměr; opravárenské rozměry: 41257610 (+ 0,25 mm) a 41257620 (+0,50 mm).

Praktická informace pro záměnnost pístů PM0060 / PM0061 pro motory CDAA a PM0063 / PM0064 pro motory CCZA: dříve byly do nových vozů instalovány písty s čepem 21mm. Později byla provedena výrobní úprava a motory se osazovaly písty se silnějšími čepy 23mm. Pokud si nyní objednáte píst v OE, dodají píst s čepem 23mm s poznámkou, že pokud bude originálně osazený píst obsahovat čep 21mm, je potřeba vyměnit také ojnici. Tento krok opravu radikálně prodražuje, proto mechanici často preferují použití verze pístu s čepem 21mm (pokud je původní píst také s 21mm čepem).

Více informací se dozvíte na stránkách firmy KS Motor.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!