Odpružení Mercedesu třídy E je vybaveno vzduchovými měchy. Mercedes o označení W211 není sice tak běžně na našich cestách k vidění, ale stojí za to si říct, jak postupovat při jejich výměně.
Mercedesu třídy E se poprvé oficiálně představil v roce 1993 jako nástupce bestselleru W123 a W124. V roce 2002 vstoupila do prodeje třetí generace označená továrním kódem W211 (sedan) a S211 (kombi). Jejich odpružení je založeno na řešení vyvinutém inženýry z Mercedesu a BILSTEINu, konkrétně na vzduchových měších, díky kterým je řidiči chválí dodnes.
Při výměně je třeba dodržovat těchto sedm pravidel:
- Vzduchové měchy je třeba stejně jako standardní tlumiče měnit na stejné ose vždy v párech.
- Každý nový díl by měl být pečlivě zkontrolován, zda nedošlo během přepravy k poškození. Před samotnou montáží je třeba posoudit technický stav ostatních částí (hadic, kompresoru apod.) V případě pochybností je vyměnit.
- Během celé výměny vzduchových měchů je třeba postupovat krok za krokem podle přiloženého návodu a při použití odpovídajícího diagnostického přístroje postupovat podle jeho instrukcí.
- Před spuštěním vozidla na kola je nezbytně nutné vstupně měchy napumpovat.
- Správné a úplné naplnění měchů by mělo probíhat až po postavení kol vozu na pevný podklad v předem naměřené standardní pozici zavěšení.
- Po nafouknutí měchů zkontrolujte jejich tvar – jakékoli deformace indikují nesprávnou výměnu nebo poškození dílu.
- Po výměně měchů, stejně jako po výměně tlumičů, je nutné provést sbíhavost kol a geometrii zavěšení.
BILSTEIN dodává stejné pneumatické odpružení jak pro OE tak pro aftermarket.
Komentáře