Kontrola zavěšení kola po zimě, aneb čistota půl zdraví

12. března 2018, 18:28

Jaro už se pomalu hlásí o slovo a každý správný motorista by měl na svém vozidle provést jarní prohlídku a údržbu. Společně s firmou KYB Vám osvětlíme, proč je důležité po zimě umýt a naleštit nejenom karoserii, ale také věnovat péči podvozku a zavěšení kol.

Zavěšení kola u většiny dnešních moderních vozidel na přední nápravě tvoří klasická vzpěra Mc Pherson, jenž nese i vinutou pružinu. Právě na tuto skupinu se musíme trochu podívat. Již naši tátové na jaře prováděli kontrolu podvozku po zimě (oprava gumo-asfaltovým nátěrem apod…). Tehdy ještě nebyla ochrana těchto partií vozidla tak dokonalá jako dneska. Ale jedna věc by se měla provádět i nyní a sice dokonalé umytí všech podvozkových dílů.

Každé vozidlo by mělo být zespodu důkladně opláchuto tlakovou vodou, zejména celá vzpěra. Důležité je očištění v místě misky, kde je umístěn dosedací závit vinuté pružiny. Po zimě se zde nachází abrazivní posyp se solí a v misce umístěné odtokové otvory bývají tímto materiálem často ucpané. To pak negativně působí na pružinu a ta v tomto místě začne snadno korodovat a postupně je jen krůček k jejímu prasknutí.

Další důležitou komponentou jsou ochranné prachovky, jenž chrání pístní tyč tlumiče. Ochranná manžeta musí na tlumiči dokonale držet, jedině tak plní svoji funkci. Pouze při vyvěšení závěsu kola a jejím natažení jste schopni identifikovat její poškození. Na zadní nápravě bývá prachovka zároveň s dorazem a postupem času a působením UV záření se od něj odtrhuje. To pak pohledem do prostoru kola zjistíte, jak se Vám pěkně leskne pístnice tlumiče, ale to již většinou bývá pozdě.

A proto po zimě neváhejte, podívat se na spodek vozidla, neboť pouze dobře navoskovaná karoserie Vám nezaručí bezproblémový letní provoz.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!