Nepravidelný chod a ztráta výkonu motoru u Hyundaiu Getz

, 17. února 2015, 12:11

Pokud se u Hyundai Getz 1.1, vyrobeném mezi rokem 2003 a 2005 , objeví problém související s vynecháváním zapalování a ztrátě výkonu, a zároveň se rozsvítí kontrolka motoru, možnou příčinou je poškození řemenice klikového hřídele.

V paměti chybových hlášení motoru se mohou objevit následující chybové kódy.

P0300 „Různé válce rozpoznáno vynechání zapalování ”.
P0301 „1 válec rozpoznáno vynechání zapalování”.
P0304 „4 válec rozpoznáno vynechání zapalování”.

Vzhledem k možné příčině problémů“ poškozená řemenice klikového hřídele“, ukazující na čistě mechanickou závadu, mohou se posunout časy řízení motoru, což způsobí vynechání zapalování. V této souvislosti producent nabízí modifikovanou řemenici a šroub klikového hřídele. V rámci této opravy se doporučuje také výměna rozvodového řemene. 

Zároveň v souvislosti se zapsanými chybovými kódy, je nutné zkontrolovat zapalovací svíčky, zapalovací kabely a zapalovací cívku.

Díky této kontrole je možné vyloučit matoucí chybové kódy spojené s okruhem vysokého napětí a jednoznačně potvrdit, že chybové kódy jsou spojeny s čistě mechanickým zdrojem poruch. 

Související články

Novinka Hella Gutmann Solutions: TPM-Tool
Novinka Hella Gutmann Solutions: TPM-Tool

Společnost HELLA vstoupila na český trh s diagnostickými přístroji a dílenským vybavením značky Hella Gutmann Solutions v loňském roce. Aktuálně představuje novinku – přístroj TPM-Tool (obj. číslo 8PD 010 601-921), který je kompaktním, výhodným a výkonným řešením, které dílnám a pneuservisům umožňuje zvládnou systémy kontroly tlaku v pneumatikách veškerých relevantních značek. Snímání tlaku v pneumatikách […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 25. února 2015, 7:49 0 0

Je to ještě Atos a nejsou tam přítomny kód DTC … projev je jiný … a není to řemenice 

Odpověď