Po opravě rozvodového systému se někdy může stát, že se po relativně krátkém čase zlomí ventil. Nejčastější příčinou v tomto případě bývá chyba během montáže: špatně usazená pružina ventilu.
Pokud je pružina ventilu nainstalována šikmo, působí na ni nerovnoměrné síly, protože již při zavřeném ventilu je z jedné strany stlačována silněji. Když se ventil otevře, je pružina tlačena proti bloku, přičemž zdvih vačkového hřídele vytváří extrémně velký ohybový moment působící v horní části dříku ventilu.
To může způsobit jeho zlomení ve výšce nejnižší drážky. Ventil padá do spalovací komory, kde se zasekává mezi pístem a hlavou válce a podléhá závažné deformaci.
Charakteristické znaky tohoto typu poškození:
- K poškození dochází bezprostředně po opravě
- Prasklina začíná na úrovni třetí drážky a vede přes dřík ventilu (viz foto 2)
- Zámky ventilů jsou částečně deformovány v okolí vahadel
- Stopy působení nerovnoměrného tlaku v místě kontaktu pružiny ventilu a hlavy válců (viz foto 3)
- Povrch praskliny má strukturu typickou pro násilné prasknutí (viz foto 4)
DŮLEŽITÉ: Při montáži pružin ventilů dbejte na jejich správnou polohu v hlavě válců! Při instalaci nových ventilů vždy také vyměňte ventilové zámky!
Anonym, 6. července 2020, 18:27 0 0
Možné to je,mě ale uletěl část dříku ventilu v místě zápichu pro klínky, při zabrušování ventilu a to asi při 3 otáčce!!!
Jistě si dokážete představit co by to způsobilo při běžícím motoru,byla to koupená sada s.a v. ventilů od renomovaného prodejce n.d. To by bylo vytáček a výmluv při poškozeni motoru které by mohlo být fatální a bylo způsobené zmetkem.
pozn. Byl jsem moc RÁD že to takhle dopadlo,dělal jsem celkovou opravu motoru.
Odpověď