Pozor na praskající vypouštěcí olejový šroub

, 16. listopadu 2020, 14:06

U různých modelů automobilů Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot, Saab, Suzuki a Vauxhall dochází k problémům s originálním vypouštěcím šroubem. Stává se, že šroub praskne, což může přinést spoustu nepříjemností.

Originální vypouštěcí šroub oleje se zlomí mezi dosedací plochou a závitem (obr. 1), což přináší vysoké riziko, že vypadne z olejové vany. Tato situace zase hrozí únikem oleje z motoru, který v takovém případě čelí vážnému poškození. Kromě toho olej rozlitý na silnici představuje velké nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu.

praskající vypouštěcí olejový šroub

Příčina

Opakované povolování a utahování stejného vypouštěcí šroubu během běžné údržby oslabí materiál, ze kterého je součástka vyrobena. Utahování příliš vysokým točivým momentem tento proces ještě urychluje.

Řešení

Aby se zabránilo vzniku této situace, doporučuje febi při každé výměně oleje použít nový vypouštěcí šroub a také ho dotáhnout momentem doporučeným výrobcem vozidla.

Pro uvedené vozy výše je možné použít vypouštěcí šrouby febi č. 48876 04572, 109717.

Další technické informace najdete na partsfinder.bilsteingroup.com.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!