Menší tření + nižší hmotnost = menší spotřeba paliva a nižší emise

, 30. srpna 2021, 12:41

Tento jednoduchý vzorec je dominantním tématem při vývoji automobilových dílů, přičemž jedním z hlavních cílů je snížení tření a hmotnosti tradiční pohonné jednotky – spalovacího motoru. Spalovací motor v poslední době zaznamenal výrazné snížení objemu válců, ale přesto se u něj podařilo zvýšit účinnost a výkon díky použití inovativních technologií ventilového rozvodu, palivového systému a sání, což je dáno rostoucími požadavky legislativy na snižování emisí vozidel.

Klíčovou součástí motoru je systém pohonu rozvodového řemene. Úkolem rozvodového řemene je zajistit přesnou synchronizaci otáčivého pohybu klikové hřídele, vačkové hřídele, vyvažovacích hřídelí a všech dalších pohonů příslušenství spalovacího motoru. Tím se následně řídí otevírání a zavírání sacích a výfukových ventilů a správné plnění motoru palivem, což je nezbytné pro přesné časování, dobrou účinnost a životnost motoru.

Všechny systémy rozvodových řemenů v automobilech jsou tradičně montovány uvnitř motoru a pracují v suchém a uzavřeném prostředí. To se však změnilo v roce 2008, kdy Ford přešel z řetězu ponořeného v oleji na řemen pracující v oleji. Řemen pohánějící vstřikovací čerpadlo se montoval do vznětového motoru o obsahu 1.8 litru. Cílem tohoto opatření bylo zvýšit účinnost tohoto motoru díky snížení tření, což by následně snížilo i úroveň emisí.

Aby to bylo možné, musel být rozvodový řemen vyroben ze specifických pryžových směsí a materiálů, aby byl robustnější, trvanlivější a odolnější vůči oleji. Tento typ řemene je vyroben z vysokoteplotního elastomeru ACN-HNBR, který je pro zvýšení pevnosti doplněn kordem ze skelných vláken. Jeho součástí je také zadní část z polyamidové tkaniny a zuby z aramidové tkaniny potažené Durolanem pro tepelnou a chemickou odolnost.

Od roku 2008 používá Ford tuto technologii pro kompletní pohon rozvodového řemene u svých motorů Ecoboost a EcoBlue, zatímco skupina PSA ji používá u svého oceňovaného motoru 1.2 Puretech. Také skupina Volkswagen používá řemen v oleji pro pohon olejového čerpadla v motorech 1.6 a 2.0 TDi. Nicméně i většina těchto motorů stále vyžaduje výměnu tohoto „mokrého“ rozvodového řemene v rámci běžné údržby. Proto společnost SWAG zařadila tyto stylové řemeny do své nabídky rozvodových sad, aby vyhověla poptávce zákazníků.

Vzhledem k tomu, že mokré řemeny nyní pohánějí olejová čerpadla a systémy časování motoru v nejnovějších motorech značek Ford, PSA a Volkswagen Group, následují je i další výrobci vozidel a navrhují nové motory s tímto špičkovým systémem mokrých rozvodových řemenů z pryže a plastu.

Hlavní výhodou tohoto typu řemene je, že je užší. V důsledku toho vyžaduje méně provozního místa v kompaktní konstrukci motorového prostoru. Tato účinná a tišší alternativa pohonu suchými řemeny vede ke snížení třecích ztrát, spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Olej tlumí veškeré vznikající vibrace a motor běží rovnoměrněji a plynuleji, což zpříjemňuje jízdu a zároveň využívá technologii šetrnější k životnímu prostředí.

SWAGSpolehněte se na testované náhradní díly společnosti SWAG odpovídající kvalitě OE. Celý sortiment náhradních dílů rozvodového řemene naleznete na adrese: partsfinder.bilsteingroup.com

Značka SWAG je součástí skupiny bilstein, která zastřešuje několik dalších silných značek. Další informace jsou k dispozici na adrese: www.bilsteingroup.com

Kompletní leták s informacemi v angličtině ve formátu PDF.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!