Problém s odvzdušněním chladicího systému s elektricky ovládaným vodním čerpadlem

18. března 2022, 11:06

U vozidel s elektricky/pneumaticky ovládaným vodním čerpadlem nelze někdy správně odvzdušnit chladicí systém. Tento problém se týká také vozidel VW Group s motory 1,4l, 1,6l, 2,0l TDI. Jak tento problém vyřešit poradí firma Continental.

Problém

Problémy s hlukem nebo teplotou v důsledku nesprávně odvzdušněného chladicího systému. Po výměně elektricky/pneumaticky ovládaného vodního čerpadla je v systému stále vzduch.

Příčina

U vozidel s elektricky/pneumaticky ovládaným vodním čerpadlem musí být chladicí systém po doplnění odvzdušněn pomocí našeho vakuového plnicího zařízení (Tool Box W01) a přídavného diagnostického zařízení s potřebnou funkčností. Důvodem je systém tepelné regulace, který má další ventily, které napájejí různé topné okruhy. Ventily je třeba při odvzdušňování otevřít, aby bylo možné otevřít a odvzdušnit všechny topné okruhy.

Okruhy se rozlišují takto:

  • mikrookruh = chladič pro recirkulaci výfukových plynů, výměník tepla pro topení a podpůrné čerpadlo topení
  • vysokoteplotní okruh = regulátor chladicí kapaliny, chladič chladicí kapaliny a čerpadlo chladicí kapaliny
  • nízkoteplotní okruh = chladič plnicího vzduchu, čerpadlo chlazení plnicího vzduchu a chladič pro chladicí okruh plnicího vzduchu

Řešení

Při opravách nebo údržbě chladicího systému je nezbytné dodržovat pokyny a informace výrobce vozidla. Chladicí systém musí být vždy odvzdušněn pomocí diagnostického testovacího zařízení vozidel s využitím jeho „řízené“ funkce.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!