U vozidel s elektricky/pneumaticky ovládaným vodním čerpadlem nelze někdy správně odvzdušnit chladicí systém. Tento problém se týká také vozidel VW Group s motory 1,4l, 1,6l, 2,0l TDI. Jak tento problém vyřešit poradí firma Continental.
Problém
Problémy s hlukem nebo teplotou v důsledku nesprávně odvzdušněného chladicího systému. Po výměně elektricky/pneumaticky ovládaného vodního čerpadla je v systému stále vzduch.
Příčina
U vozidel s elektricky/pneumaticky ovládaným vodním čerpadlem musí být chladicí systém po doplnění odvzdušněn pomocí našeho vakuového plnicího zařízení (Tool Box W01) a přídavného diagnostického zařízení s potřebnou funkčností. Důvodem je systém tepelné regulace, který má další ventily, které napájejí různé topné okruhy. Ventily je třeba při odvzdušňování otevřít, aby bylo možné otevřít a odvzdušnit všechny topné okruhy.
Okruhy se rozlišují takto:
- mikrookruh = chladič pro recirkulaci výfukových plynů, výměník tepla pro topení a podpůrné čerpadlo topení
- vysokoteplotní okruh = regulátor chladicí kapaliny, chladič chladicí kapaliny a čerpadlo chladicí kapaliny
- nízkoteplotní okruh = chladič plnicího vzduchu, čerpadlo chlazení plnicího vzduchu a chladič pro chladicí okruh plnicího vzduchu
Řešení
Při opravách nebo údržbě chladicího systému je nezbytné dodržovat pokyny a informace výrobce vozidla. Chladicí systém musí být vždy odvzdušněn pomocí diagnostického testovacího zařízení vozidel s využitím jeho „řízené“ funkce.
Komentáře