Problémy s hlučným pohonem ozubeného řemene

2. června 2023, 11:57

Trápí vás hlučný pohon ozubeným řemenem, přeskakování/roztržení rozvodového řemene a poškození motoru? Continental představuje řešení v podobě sady rozvodového řemene CT1168K1/K2/WP1/WP2/K6PRO/WP8PRO, vhodné pro vozidla VW, Audi, Seat, Škoda 1,4–2,0 TDI Common Rail, EA288.

Problém:

Hlučný pohon ozubeným řemenem, přeskakování/roztržení rozvodového řemene, natržený/odtržený dorazový jazýček z tělesa napínací kladky (obr. A). Zadní strana řemene (obr. B) a běhouny kladek vykazují stopy po namáhání povrchu. Kuličková ložiska kladek jsou vadná/zablokovaná.

Příčina:

Při napínání ozubeného řemene pohonu není rozhodující pouze nastavení hřídelí, ale musí se uvolnit také rozvodové kolo vačkového hřídele a lopatkové kolo vysokotlakého čerpadla (obr. C a D). Dále je třeba dbát také na správnou polohu rozvodového kola vysokotlakého čerpadla (obr. D). Při nedodržení tohoto pokynu se napětí řemene nerozloží na celý řemenový pohon.

V důsledku toho dojde k nepřípustnému kmitání napínací kladky řemenice a řemenový pohon bude nesprávně napnut. Kvůli tomu se řemenový pohon bude nadměrně zahřívat a začne vydávat hluk. V důsledku opakovaného kontaktu zarážky se její jazýček zlomí (obr. A).

Řešení:

Napnutí/montáž proveďte podle specifikací výrobce vozidla.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!