Jedná se o poměrně častý problém u vznětových motorů koncernu Volkswagen (1.6 a 2.0 TDI). Ukazatel teploty signalizuje více než 110 °C, což vede k přehřívání motoru. Dalším příznakem je špatný výkon vytápění interiéru. V řídicí jednotce motoru se mohou uložit chybové kódy.
Příčina závady
U těchto vozidel je vodní čerpadlo vybaveno přírubou ovládanou řídicí jednotkou motoru, která přerušuje průtok chladicí kapaliny, aby byla udržována správná teplota pohonné jednotky. Bohužel se někdy příruba zasekne a plastové oběžné kolo se může zlomit nebo oddělit od hřídele vodního čerpadla.
Řešení
Nechte motor vychladnout a poté odšroubujte víčko expanzní nádoby chladicího systému. Odpojte malou hadičku v přední části nádržky a umístěte ji nad plnicí otvor. Při volnoběžných otáčkách by měl z hadičky vytékat malý pramínek chladicí kapaliny. Se zvyšujícími se otáčkami motoru by se měl průtok chladicí kapaliny zvyšovat. Pokud se tak nestane, může to znamenat poškozené vodní čerpadlo.
Vadný díl lze vyměnit za vodní čerpadlo nabízené společností SWAG pod číslem 33 11 0349. Toto čerpadlo má přírubu s vylepšenou konstrukcí, která byla důkladně testována, aby se vyloučila závada typická pro součástku namontovanou z výroby.
Namontujte nové vodní čerpadlo spolu s novým elektromagnetickým ventilem a těsněním, které jsou součástí sady. Doplňte chladicí kapalinu na správnou úroveň a poté podtlakově odvzdušněte chladicí systém. Na závěr práce proveďte pomocí vhodného diagnostického přístroje odvzdušnění, abyste z chladicího systému odstranili veškerý vzduch.
Další technické informace naleznete na adrese: partsfinder.bilsteingroup.com.
Komentáře