Téměř polovina ojetin se prodá v Praze a okolí

28. listopadu 2016, 13:56

V Praze se prodá 26 procent ojetých vozidel, ve Středočeském kraji pak dalších 21 procent ze všech ojetých vozidel prodaných v ČR. Dalšími významnějšími centry prodeje ojetin jsou hlavní krajská města, především Brno a Ostrava. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost Cebia na vzorku ojetých vozidel prodaných za prvních 10 měsíců letošního roku.

Dominantní postavení v prodeji ojetin patří Praze a jejímu okolí, jak jsme předpokládali již před analýzou. Převaha hlavního města je markantnější, než jsme očekávali. Aktuální rozložení souvisí i s úbytkem malých bazarů a s centralizací prodejů ojetin směrem k větším hráčům na trhu,“ shrnuje výsledky studie Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Analyzovali jsme z pohledu geografického rozložení jen ojeté vozy prodané prodejci aut, především autobazary. Podle našich dřívějších analýz tyto prodeje tvoří jen asi 35 procent. Nadpoloviční většina ojetin je prodána mezi soukromými osobami. Geografické rozložení těchto prodejů bude odpovídat demografickému rozložení obyvatelstva v České republice a jeho kupní síle,“ doplňuje Martin Pajer.

Provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček: „V Praze máme dlouhodobě naší největší a nejúspěšnější pobočku s nabídkou 2.500 vozů. Kromě AAA AUTO je zde i největší pobočka Mototechny s jejími zánovními vozy, a nově od loňského roku i největší centrum ojetých automobilů SUV/4×4 v České republice a také sekce pěti stovek užitkových vozů. Co se týče značek, zhruba třetinové zastoupení mají s 800 vozy modely Škoda, následované VW, Fordem, Hyundai a BMW.

Filip Kučera, ředitel marketingu Auto ESA: „Prodeje v našich pražských pobočkách jsou statisticky nejvyšší, což je dáno nejen počtem nabízených vozidel, ale také kupní silou obyvatel Prahy a okolí. V posledních letech tak v Praze zaznamenáváme kontinuální nárůst prodejů v rozmezí 8 – 10%. Pražské pobočky naší společnosti generují nejvyšší prodeje v rámci celé skupiny, nicméně regionální pobočky, především v Českých Budějovicích a Olomouci zaznamenávají meziroční obchodní nárůsty v řádu až 30%. Důvodem je skutečnost, že v těchto krajích nabízejí své služby většinou malé autobazary, které však již nestačí svojí nabídkou služeb uspokojit stále rostoucí požadavky zákazníků. Ti tak stále častěji vyhledávají velké prodejce s širokou nabídkou vozů i doplňkových služeb.“ 

Mgr. Karel Zima, centrální manažer skupiny autobazarů AutoPoint: „Vzhledem k velikosti trhu s novými vozy v Praze se našim autobazarům daří vykupovat značné množství vozů, které jsme prodali jako prodejci nových aut. K nejčetnějším značkám námi nabízených ojetých vozidel patří Škoda, Hyundai, Ford a Mazda, což odpovídá skladbě námi prodávaných značek nových vozidel. Na základě poptávky od našich zákazníků a jejich kupní síly v Praze a Středočeském kraji jsme se rozhodli rozšířit prodej ojetých vozidel o prémiový segment a na jaře jsme proto otevřeli nový krytý showroom Auto Point Premium v Praze. Výsledky za prvního půl roku fungování nám potvrdily, že se nám podařilo využít potenciál poptávky po prémiových ojetinách v regionu Praha a střední Čechy a stali jsme se významným hráčem v této oblasti s výhledem na další růst. Mimo Prahu se nadále soustředíme na výkup a prodej prověřených vozidel nižší a střední třídy určených pro širokou veřejnost.“ 

Typické letos prodávané ojeté auto: Škoda Octavia rok výroby: 2009, stav tachometru: 160.000 km, barva: bílá,  servisní kniha, 1. majitel, cena: 192.000 Kč.

Tisková zpráva Cebia spol. s r.o.

Související články

Téměř polovina zákazníků po cele Evropě zjistí do roka po koupi ojetiny problém
Téměř polovina zákazníků po cele Evropě zjistí do roka po koupi ojetiny problém

Nákup ojetého vozidla je riziková akce nejen pro zákazníky v ČR. Potvrdila to rozsáhlá studie evropského trhu s ojetými vozidly, kterou nechala vypracovat Evropská komise na velkém vzorku spotřebitelů i prodejců ojetin v celé Evropě. Zaměřila se na prodejní praktiky a jejich soulad se současnou legislativou a na informovanost zákazníků při nákupu a jejich následné […]

Má být belgické řešení proti stáčení tachometrů vzorem pro ČR?
Má být belgické řešení proti stáčení tachometrů vzorem pro ČR?

V Belgii se podařilo omezit stáčení kilometrů a jejich řešení bývá často dáváno za vzor pro Českou republiku. Vyřešili však jen samotné stáčení tím, že všechny firmy činné v oblasti automobilového průmyslu povinně zapisují stavy tachometru. Ze zákona je pak poskytují belgické neziskové společnosti Car-Pass. Bez dokumentu Car-Pass nelze v Belgii prodat ojeté auto. Tímto […]

Dvě třetiny lidí mylně hledají ve VIN kódu rok výroby vozidla
Dvě třetiny lidí mylně hledají ve VIN kódu rok výroby vozidla

Nakupujte v týdnu od 29.8. do 4.9.2016 těsnění a motorové díly Elring a Kolbenschmidt za polovinu + něco navíc z garážovky: Momentové nástavce, univerzální sorbent. Podrobnosti, zajímavosti a další informace ke stažení ve formátu PDF – ZDE.

Cebia SUMMARY 3/2016
Cebia SUMMARY 3/2016

Společnost Cebia Vám opět přináší čtvrtletní bulletin o trhu s ojetými vozidly. Hlavní informace Společnost Cebia provedla pravidelnou kvartální analýzu vývoje trhu ojetých vozidel za období prvních 3 čtvrtletí 2016. Jednotlivé sledované parametry byly vyhodnoceny na vzorcích prodaných a prověřovaných ojetých vozidel a byly doplněny z veřejně dostupných zdrojů. Letos se podle údajů Svazu dovozců […]

Do žebříčku TOP 10 nejinzerovanějších ojetin se nově dostaly Audi A4 a VW Touran
Do žebříčku TOP 10 nejinzerovanějších ojetin se nově dostaly Audi A4 a VW Touran

V listopadu znatelně klesl počet nabízených ojetých vozů na českém trhu, a to až více než o 15.000 automobilů. Na kupních cenách se to však neprojevilo nikterak negativně. Naopak, průměrná cena automobilů klesla z říjnových 206.376 Kč na 200.650 korun v listopadu, tedy o necelých 6.000 Kč. Tyto výsledky vyplynuly z pravidelné analýzy společnosti AAA […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!