Nové autopojištění Allianz je úspěšné

10. března 2017, 12:58

Nejvíce nových motoristů, konkrétně přes 40 tisíc, zamířilo v loňském druhém pololetí kvůli povinnému ručení do Allianz. Vyplývá to ze statistiky České kanceláře pojistitelů, kterou zveřejnila na svém webu. Tento pohyb na trhu bezpochyby souvisel s novým autopojištěním, které právě tato pojišťovna začala od října počítat na základě ujetých kilometrů, aniž by však kvůli tomu řidičům do vozidel montovala sledovací jednotky. Většina motoristů, kteří málo jezdí, tak ušetří a Allianz navíc touto cestou získala nový stabilní kmen klientů, kteří způsobují jenom málo pojistných událostí. Tři čtvrtiny českých řidičů totiž nenajezdí ročně více než 15 tisíc kilometrů.

„Naše nové autopojištění je velmi úspěšné a po půl roce od jeho uvedení na český trh se o něj meziročně zvýšil zájem o 25 procent,“ říká člen představenstva Allianz pojišťovny Petr Hrbáček. Doslova zátěžový test absolvovali operátoři Call Centra, kterým kvůli uzavření nových smluv volalo o 100 procent víc motoristů. Obchodní zástupci pojišťovny na svých pobočkách oproti stejnému období loňského roku uzavírali o 50 procent více smluv.

Rostoucí zájem klientů rozptýlil i počáteční rozpaky externích partnerů, způsobený zejména nižšími provizemi. Aktivita tohoto prodejního kanálu připomíná pověstný plamínek, který neustále okysličuje sílící proud vzduchu. A vzhledem k tomu, že tento zájem neochabuje, už v létě se zřejmě z tohoto plamínku stane opět pořádná fagule. „Očekáváme, že externí partneři znovu začnou hrát při prodeji našeho autopojištění roli jednoho z důležitých distribučních kanálů,“ vysvětluje Hrbáček.

Navíc už je dnes jasné, že se Allianz splnil sen každé pojišťovny s licencí na tento produkt. Nové povinné ručení a havarijní pojištění totiž do této pojišťovny přivedlo i nové věrné klienty, kteří tak často nehavarují. „Pokud lidé, kteří k nám přešli, nejezdí příliš často, je logické, že ani nemají tolik šancí způsobovat ostatním, ale ani sobě, škodu. V praxi se nám tak potvrzuje to, o čem jsme ještě na podzim pouze teoretizovali – že do svých řad získáváme kvalitní řidiče s velmi malým škodným průběhem,“ konstatuje Petr Hrbáček. Dodává, že pět měsíců od zavedení novinky na českém pojistném trhu je zřejmé, že se Allianz vydala správným směrem, který bude držet i do budoucna. Nové autopojištění zachová i nadále a je přesvědčena, že touto cestou se zanedlouho vydá celý pojistný trh.

V následujícím období chce ještě přinést vylepšení konceptu svého autopojištění i řidičům, kteří za rok najedou hodně kilometrů. Tomuto novému konceptu přeje jak postupující digitalizace, tak i zjištění, že je opravdu férové požadovat pouze takovou sazbu, která odpovídá krytému riziku. Zkrátka, musí platit princip, kdo málo jezdí, nebo jezdí hodně, ale nemá škody, ten nemá důvod, aby hodně platil.

Související články

Jaká jsou nejnebezpečnější místa na silnicích v ČR?
Jaká jsou nejnebezpečnější místa na silnicích v ČR?

Allianz vydává již pošesté přehled nejrizikovějších úseků na tuzemských silnicích za poslední tři roky. Motoristům může posloužit jako cenné vodítko, kterým silnicím je lepší se raději vyhnout. Podrobnou analýzou policejních statistik přispívá Allianz pojišťovna k prevenci silničních nehod, a to již od roku 2011.

Nové Autopojištění Allianz po prvním měsíci boduje na českém pojistném trhu
Nové Autopojištění Allianz po prvním měsíci boduje na českém pojistném trhu

Allianz během posledního měsíce zdvojnásobila celkový prodej autopojištění. Šestnáct procent všech českých motoristů, kteří si v říjnu sjednali pojištění vozidla, tak uzavřelo smlouvu právě s touto pojišťovnou. Svoji novinku přitom prodává pouze online, prostřednictvím svých vlastních obchodníků a pouhých deseti vybraných partnerů. Další se připojí v nejbližších dnech. Stručně řečeno, stále je patrné, že poptávka […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!