Vliv kauzy „Dieselgate“ na český trh s ojetými vozidly

28. března 2017, 12:22

Společnost Audatex Systems provedla v březnu 2017 v rámci své analytické činnosti rozbor vlivu kauzy „Dieselgate“ na český trh s ojetými vozidly, resp. na to, zda změnila cenovou úroveň prodávaných vozidel, „postižených“ uvedenou aférou.     

Jako srovnávací vzorek byla zvolena vozidla VW a Škoda s „postiženými“ vznětovými motory a rozdělením do 3 skupin podle data ocenění:

  1. Ceny vozidel v období březen 2015
  2. Ceny vozidel v období září 2015 (počátek Dieselgate)
  3. Ceny vozidel v období březen 2016

Dalšími srovnávacími podmínkami byly délka provozu 24 měsíců a kilometrický proběh 50.000 km.

Výsledek provedeného cenového srovnání je patrný z následujícího tabulkového přehledu:

Je vhodné porovnat zejména skupiny A a C v rámci jednotlivých modelů. Až na jednu výjimku jsou hodnoty „A“ nižší než hodnoty „C“. K poklesu obvyklé ceny dochází u modelu Superb II, a to z důvodu očekávání na zcela novou generaci modelu.

„Z uvedené tabulky je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádném případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel,“ popisuje Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex.

Důležité je též zmínit, že nesrovnalosti v softwaru byly aktivní pouze u zkoušky měření emisí. Daný zásah tedy neměl žádný vliv na jízdní vlastnosti vozidla a parametry motoru v běžném provozu, a to ani na výkon či spotřebu paliva motoru.

Související články

Srovnání zůstatkové hodnoty nově faceliftované Škody Octavia s konkurenty
Srovnání zůstatkové hodnoty nově faceliftované Škody Octavia s konkurenty

Společnost Audatex Systems, provedla v říjnu 2016 kvalifikovaný odhad a srovnání vývoje hodnoty vozidel v závislosti na délce jejich provozu u nově faceliftovaného modelu Škoda Octavia III FL 2017 ve srovnání s několika přímými konkurenty v nižší střední třídě – Škoda Octavia III, Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra a Kia Ceed. Porovnání zůstatkových hodnot […]

ASEM: Volkswagen překračuje NOx více než 3x i po přehrání podvodného softwaru
ASEM: Volkswagen překračuje NOx více než 3x i po přehrání podvodného softwaru

Německá Umwelhilfe nově žaluje Spolkový Úřad pro dopravu“ za „placebo software“ Wolkswagenu, který měl zajistit splnění předepsaného limitu. 180 mg/km NOx – maximálně tolik smí vozidlo homologované podle emisní normy EURO 5 pouštět do ovzduší. Pouští však více než trojnásobek. Průměrně 600 mg/km i po update.

Safe Diesel na pomoc spotřebitelům
Safe Diesel na pomoc spotřebitelům

Společnost SAFE DIESEL zahájila informační kampaň zaměřenou na každého, kdo mohl být poškozen v rámci emisních podvodů koncernu Volkswagen, obecně označovaných jako „Dieselgate“. SAFE DIESEL založili dva muži s bohatými životními i profesními zkušenostmi, Petr Effenberger a Vladimír Neuman. Rozhodli se podpořit zájmy spotřebitelů, kteří si v minulosti pořídili automobil s „cinknutým“ motorem. "Jsme přesvědčeni, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!