ASEM: Volkswagen překračuje NOx více než 3x i po přehrání podvodného softwaru

, 15 března 2017, 10:18

Německá Umwelhilfe nově žaluje Spolkový Úřad pro dopravu“ za „placebo software“ Wolkswagenu, který měl zajistit splnění předepsaného limitu. 180 mg/km NOx – maximálně tolik smí vozidlo homologované podle emisní normy EURO 5 pouštět do ovzduší. Pouští však více než trojnásobek. Průměrně 600 mg/km i po update.

Zpráva německé Umwelhilfe (DUH) podrobila opakovaným zkouškám vozidlo VW Golf 1,6 TDi Variant z roku 2010. Před update podvodného emitovalo vozidlo na silnici přibližně 970 miligramů dusíků na jeden kilometr, po update však průměrně 600 miligramů na kilometr, což je jen jejich redukce o 38%, ale o hranici 180 mg/km si může softwarová úprava jen nechat zdát. Jak Axel Friedrich (DUH) sdělil médiu ZEIT ONLINE : „Stále ještě produkuje Volkswagen Golf více než trojnásobek toho, co povoluje norma. To je neakceptovatelné.“ Vycházel z výroku německého ministra dopravy Alexandra Dorbrinta (CSU), že „Vozidla musí dát VW koncern do pořádku tak, že budou splňovat všechny předpisy pro ochranu ovzduší.“  Umwelthilfe: „Svolávací akce Volkswagenu světového rozsahu byla jen neúčinným placebo řešením.“ Deutsche Umwelthilfe tak bude žalovat „Spolkový úřad pro dopravu“ za schválení update, který příslib německého Ministerstva nesplnil.

Foto: asem.cz, copyright „Umwelthilfe“

Jürgen Resch (DUH) dodává neméně důležitý fakt: „U vozu VW Golf byl pozměněn jen software, a to tak,že ke snížení oxidů dusíku dojde jen za cenu toho, že vzroste produkce CO2. To je fyzika. A jelikož Volkswagen podvodným softwarem postiženým zákazníkům zaručil, že úprava softwaru nebude v žádném případě mít vliv na spotřebu, je to prakticky druhý podvod, který schválil německý Spolkový úřad pro dopravu a následně jej spolklo i Ministerstvo“.

Reakce Ministerstva dopravy na dotaz, proč akceptovalo podstrčené schválení Spolkovým úřadem pro dopravu, ještě nepřišla. Ministerstvo doposud mlčí. V USA se tato vozidla musí dovybavovat katalyzátory, aby tehdy platnou normu splnila, ale v Evropě se pohybují vozidla s placebem, které nefunguje jak přislíbeno a navíc poškozuje ovzduší i nadále více než trojnásobnou zátěží nebezpečnými oxidy dusíku, než tehdejší norma povoluje.

Více na: http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-03/vw-dieselauto-abgasregel-deutsche-umwelthilfe-klage-placebo-massnahme

​Též zajímavé: http://www.motor-talk.de/news/die-diesel-downgrader-t5915721.html (článek o tom, jak autoservisy nahrávají původní podvodný software zpátky). V kontextu oficiálně schváleného originál VW „placeba“ je „trestnost“ chiptuningu úsměvná a dokladuje dvojí metr, co smí „mocní“ a ti „malomocní“.

Související články

Safe Diesel na pomoc spotřebitelům
Safe Diesel na pomoc spotřebitelům

Společnost SAFE DIESEL zahájila informační kampaň zaměřenou na každého, kdo mohl být poškozen v rámci emisních podvodů koncernu Volkswagen, obecně označovaných jako „Dieselgate“. SAFE DIESEL založili dva muži s bohatými životními i profesními zkušenostmi, Petr Effenberger a Vladimír Neuman. Rozhodli se podpořit zájmy spotřebitelů, kteří si v minulosti pořídili automobil s „cinknutým“ motorem. "Jsme přesvědčeni, […]

Pořad na DVTV: Měření emisí v Česku je mimo realitu
Pořad na DVTV: Měření emisí v Česku je mimo realitu

Libor Fleischhans v internetovém pořadu DVTV o emisích v česku a o zatím neprovalené Dieselgate všech výrobců.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!